تلفن سایت

طرح شمش آلومینیوم جاجرم سال آینده بهره بردای می شود

تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۵

معاون وزیر صنعت: طرح شمش آلومینیوم جاجرم سال آینده بهره بردای می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: طرح شمش آلومینیوم جاجرم تا نیمه اول 96 به صورت کامل پایان می یابد و بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان روز چهارشنبه در بازدید از طرح شمش آلومینیوم جاجرم در جنوب خراسان شمالی اظهار کرد: این طرح از طرح های اساسی و مهم کشور بوده که عملیات اجرایی آن چندین سال طول کشیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این بازدید گفت: واحد صنعتی شمش آلومینیوم جاجرم که از سال 86 تاکنون نیمه کاره مانده بود با اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری دوباره عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

یحیی نیکدل اظهار کرد: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهوری با احتساب اعتبار ارزی و ریالی افزون بر چهار هزار و 760 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافته است و هم اکنون از نظر زیر ساختی بیش از 72 درصد و از نظر تاسیسات و ماشین آلات نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ظرفیت تولید سالانه این طرح 37 هزار تن شمش آلومینیوم عنوان و بیان کرد: پیش بینی می شود که این طرح تا تولید 100 هزار تن نیز در این مجتمع افزایش یابد.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح برای 2 هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به خراسان شمالی یک روزه اعلام شده است.

مجتمع آلومینای جاجرم در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و پنج کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع است.

خراسان شمالی حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.

پتروشیمی، آلومینای جاجرم، سیمان، مجتمع صنعتی ریختگری و فولاد از واحدهای بزرگ صنعتی استان محسوب می شود که 70 درصد از سرمایه گذاری صنعتی و اشتغال استانی در این واحدهاست.

سهم اشتغال خراسان شمالی از حوزه صنعت 24.3 درصد است که در این شاخص از میانگین کشوری پایین تر است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت