تلفن سایت

تحریک بازار مسکن با معاملات صوری

تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

تحریک بازار مسکن با معاملات صوری

نبود شفافیت

رقابت کاذبی که املاکی ها به راه انداخته اند در وهله نخست بازار را مه آلود کرده، به گونه ای که نمی توان تصویری روشن از این بازار به افکار عمومی داد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از مالیات گریزی در معاملات مسکن نبود سامانه جامع نظارتی بر معاملات مسکن را یکی از عواملی می داند که به افزایش معاملات صوری و دور زدن قانون منجر شده است.

محمد فیروزی می گوید: فعالیت مشاوران املاک خارج از سیستم های دولتی به ازدیاد تخلفات در برخی حوزه ها منجر شده است، بنابراین تعریف سامانه های مشخص برای انجام معاملات در حوزه مسکن می تواند از انجام معاملات صوری جلوگیری کند.

وی خاطرنشان می کند: بازار معاملات املاک کشور همواره از نبود شفافیت و آمار واقعی رنج برده است، برخی مالکان برای فرار از مالیات، با انعقاد قراردادهای صوری و درج آن در سامانه های اطلاعات املاک، فضایی غیرواقعی از بازار مسکن ارایه می کنند که به مشکلات فراوانی منجر می شود.

یک کارشناس مسکن هم در این خصوص به خبرنگار ما می گوید: شاید استفاده از لغت صوری برای این گونه اقدام ها اشتباه باشد و بهتر است از لفظ تقلب استفاده کنیم، زیرا هدف در این گونه معاملات فرار از تور مالیات است. احمدرضا سرحدی، سست شدن پایه های کد رهگیری در پی برخی اظهارنظرهای مقامات مسؤول را عامل مهمی در تشدید چنین تخلفاتی می داند.

وی تبلیغات صوری را هم نتیجه تشدید رکود در بازار می داند و معتقد است، هرچه رکود بیشتر شود، این گونه تخلفات بیشتر می شود و سرمایه گذار، خریدار و فروشنده همچنان در بلاتکلیفی دست و پا می زنند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت