تلفن سایت

نشانه‌های پیش رونق در فصل نقل و انتقالات مسکن

تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

نشانه‌های پیش رونق در فصل نقل و انتقالات مسکن

در آستانه ورود به فصل نقل و انتقالات مسکن، نشانه‌هایی از رونق در این بخش دیده می‌شود که یکی از نشانه‌های آن، آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران است که بر اساس این آمار از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا روز گذشته مجموعاً شش هزار و 736 معامله مسکن ثبت شده است که این رقم نسبت به آمار دو هزار و 999 فقره فروردین‌ماه رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار مسکن با نزدیک شدن به ماه آخر بهار روزهای گرم‌تری را پشت سر می‌گذارد و نشانه‌های پیش رونق پررنگ‌تر شده است.  هر سال با نزدیک شدن به فصل تابستان بازار مسکن رونق پیدا می‌کند از این رو این فصل به فصل نقل و انتقالات مسکن نیز معروف است.

حال در آستانه ورود به فصل نقل و انتقالات مسکن، نشانه‌هایی از رونق در این بخش دیده می‌شود که یکی از نشانه‌های آن، آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران است که بر اساس این آمار از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا روز گذشته مجموعاً شش هزار و 736 معامله مسکن ثبت شده است که این رقم نسبت به آمار دو هزار و 999 فقره فروردین‌ماه رشد چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر شمار کل معاملات مسکن در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هفت هزار و 474 فقره بوده که اختلاف چندانی با معاملات ثبت شده در طول 24 روز سپری شده از اردیبهشت امسال ندارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود درصورتی که روند کنونی معاملات در هفته پایانی اردیبهشت ادامه داشته باشد، حجم معاملات ثبت شده این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

 با این حال شمار قراردادهای ثبت شده در بازار رهن و اجاره وضعیت متفاوتی دارد. شمار قراردادهای رهن و اجاره که طی 24روز سپری شده از اردیبهشت‌ماه امسال ثبت شده چهار هزار و 229 فقره بود که با آمار هشت هزار و 925 قرارداد رهن و اجاره اردیبهشت‌ماه سال گذشته اختلاف زیادی دارد و بعید به نظر می‌رسد با گذشت هفته پایانی این رکورد ثبت شود. هرچند کاهش شمار قراردادهای رهن و اجاره نیز می‌تواند نشانه‌ای از گرم‌تر شدن بازار معاملات مسکن محسوب شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت