تلفن سایت

ضوابط ساخت و ساز در همه باغ‌های تهران

تاریخ ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب طرح حفظ و صیانت از باغات تهران در سال دو دوره چهارم شورای شهر تهران گفت: در سال سوم روند ساخت و ساز در پهنه هایی که فضای سبز یا G تعریف نمی‌شوند اما باغات در آن قرار دارند با شاخص باغات انجام و لایحه جدید باغات در طرح تفصیلی تدوین می‌شود.
 با اشاره به این که دیگر فرمولی واحد تحت عنوان برج باغ‌ها برای ساخت وساز در باغات شهر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت و ساز در باغاتی که در پهنه G قرار دارند با شاخص‌های خود حداکثر در چهار تا پنج طبقه مجوز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ساخت و ساز در پهنه‌هایی که باغ وجود دارد اما فضای سبز یا G تعریف نشده است، اظهار کرد: همچنین ساخت و ساز در پهنه هایی که M، Rو S خوانده می‌شوند در 11 تا 26 طبقه انجام می شود.این نوع ساخت و سازها با ارائه طرح خود به کمیسیون ماده 5 می توانند تا 34 طبقه نیز مجوز ساخت دریافت کنند.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که ساخت و ساز در باغاتی که خارج از پهنه فضای سبز یعنی G انجام می شود باید با همان شاخص هایی که G تعریف شده است انجام شود، گفت: در این صورت به باغات شهر آسیب وارد نمی شود. به همین دلیل در سال سوم دوره چهارم نیز تمرکز کمیته محیط زیست و خدمات شهری بر این روند و تلاش برای اجرایی کردن مصوبه های سال گذشته است.تهیه شناسنامه باغات و پلاک کوبی درختان سطح شهر نیز در ادامه اجرایی شدن این روند دنبال می شود.

حقانی با اشاره به تبدیل پهنه باغات کن از همت تا حکیم به پهنه فضای سبز یا G در سال دوم دوره چهارم شورای شهر عنوان کرد: یکی از بزرگترین اقدامات در حوزه باغات اعلام این محدوده به فضای سبز و ثبت آن تحت این عنوان بود.

وی در پایان با اشاره به تصویب طرح حفظ و صیانت از باغات تهران در شورای شهر با 17 رأی عنوان کرد: این طرح شامل تهیه شناسنامه باغات، تدوین لایحه جدید باغات در طرح تفصیلی و ساخت و ساز در سایر پهنه های غیر از G که باغات در آن قرار دارند با شاخص باغات است. این روند بسیار رضایت بخش است و تاثیر بسیاری در حفاظت از باغات شهر دارد.

نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت