تلفن سایت

نفوذ آب به درون تونل توحید

تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت:بحرانی ترین نقاطی که مورد هجوم آب های سطحی و فاضلاب هستند،بیشتر در قعر تونل است که بایستی عملیات تزریق و استحکام بخشی در این مناطق بهتر و سریعتر انجام شود.
 در خصوص علت نفوذ آب به درون تونل توحید و راهکارهای مقابله با این خطر احتمالی اظهار داشت:به دو دلیل عمده روز شنبه شاهد نفوذ آب به بخش هایی از تونل توحید بودیم.یکی به دلیل آب های زیر سطحی و دیگری به دلیل آب های ناشی از شبکه ها و آب فاضلاب بوده است.

وی در ادامه افزود:چنانچه برای این دو دلیل عمده اتفاقی رخ دهد،شاهد نفوذ آب به بخش هایی از تونل توحید خواهیم بود.در زمان پیمانکار ساخت این تونل،موضوع نفوذ آب های زیرسطحی و شبکه های آب و فاضلاب مورد توجه قرار نگرفته است و به همین دلیل در برخی از مواقع آب به درون تونل نفوذ می کند.معاونت معماری و شهرسازی از بین طرح های مقابله با این نفوذ،طرح تزریق را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که از سال گذشته طرح تزریق در دستور کار این معاونت قرار گرفته است و تا به الان به پایان نرسیده است خاطرنشان کرد:ممکن است که به دلیل عدم تزریق مواد مستحکم و عایق در بخش هایی از تونل توحید،آب های زیرسطحی و فاضلاب به مناطقی که عملیات تزریق انجام نشده است،شیفت پیدا کرده باشد.

شاکری در ادامه تصریح داشت:بحرانی ترین نقاطی که مورد هجوم آب های سطحی و فاضلاب هستند،بیشتر در قعر تونل است که بایستی عملیات تزریق و استحکام بخشی در این مناطق بهتر و سریعتر انجام شود.البته این امکان وجود خواهد داشت که با انجام عملیات تزریق،شاهد نفوذ مجدد آب به درون تونل باشیم.

وی گفت:تا زمانی که عملیات تزریق به طور کامل انجام نشود،نمی توان گفت که درون تونل توحید نفوذ آب انجام نخواهد شد.البته عملیات عمرانی این تزریق ظرف مدت چهار ماه آینده به پایان خواهد رسید.چندین بار موضوع نفوذ آب به درون تونل توحید در صحن علنی شورای شهر مطرح شد و بنده چنانچه نیازی باشد،مجددا آن را در صحن شورا مطرح خواهم کرد.

نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت