تلفن سایت

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران ایرادات قانونی دارد

تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۹۴

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در بررسی ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 92 شهرداری تهران گفت: در این گزارش بودجه سازمان، شرکت ها و موسسات تابع قید نشده است و گزارش ارسالی ایرادات قانونی متعددی دارد.
ایسنا نوشت: رحمت اله حافظی در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران در بررسی گزارش تفریغ بودجه سال 92، با اشاره به تبصره یک ماده 11 نحوه اداره جلسات که مصوبه شورای عالی استان‌هاست، گفت: بر اساس این تبصره، طرح و لوایح که موضوع مختلف دارد به کمیسیون های اصلی و فرعی شورا ارسال می شود و کمیسیون فرعی ظرف دو هفته نظر خود را به کمیسیون اصلی و هیات رئیسه ارجاع می دهد تا در مجموع به انضمام گزارش کمیسیون اصلی برای طرح در جلسه علنی تقدیم شود.

وی با اشاره به اینکه گزارش تفریغ، گزارش کمیسیون اصلی را ندارد و این ایراد قانونی است، افزود: گزارش تفریغ ایرادهای متعددی دارد. برای نمونه در این گزارش، بودجه سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابع شهرداری ارائه نشده ، این چه گزارشی است!

وی تاکید کرد: از دیگر ایرادت این گزارش مبلغ 130 میلیارد تومان اعتباری است که در تبصره 38 بودجه با اولویت ردیف های پنجم و ششم یعنی تسویه مطالبات پیمانکاران و پرداخت بابت املاک تصرفی در نظر گرفته شده است اما در شهرداری و با تشخیص خودشان این بودجه را برای اولویت هشتم یعنی شهر آفتاب تخصیص داده اند.

حافظی ادامه داد: اگر پروژه شهر آفتاب اولویت شهرداری بود، باید شهرداری تهران این اولویت را در قالب یک لایحه دو فوریتی به شورا تقدیم می کرد تا شورا آن را مصوب کند، اما شاهد هستیم که خلاف مصوبه شورای شهر عمل شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: مبلغ دو هزار و 250 میلیارد تومان مانده سال 91 در حساب ها آمده است اما ردی از آن نیست و حتی اگر حسابداری تعهدی بوده باشد باید در مانده بانک ها دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه دوستان می گویند صورت های مالی تعهدی است و تفریغ بودجه نقدی، گفت: بر سر این مسایل نقد وجود دارد اما با این وجود برای اینکه یکبار گزارش تفریغ بودجه به صورت اصولی بررسی شود، پیشنهاد می شود که تفریغ بودجه برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود و در مدت زمان حداکثر یک ماه با رفع ایرادات آن به صحن گزارش شود. بدون شک اگر روندی خارج از این مسیر طی شود، گزارش اقناع کننده نخواهد بود.

وی همچنین در این جلسه در باره عدم اجرای تبصره ذیل ماده دوم برنامه پنج ساله، اظهار کرد: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف است در شش ماه نخست سال اول برنامه نسبت به ایجاد ساز و کارهای محاسبه و تکمیل شاخص های اهداف عملیاتی (جدول زیر) که وضع موجود و هدف گذاری پایان برنامه آنها هنوز مشخص نشده است اقدامات لازم را انجام دهد و به شورای شهر تهران تقدیم کند.

وی ادامه داد: 62 مورد شاخص های اهداف عملیاتی تکمیل نشده در جدول شماره 3 برنامه پنج ساله درج شده است و با وجود اینکه 10 ماه از فرصت قانونی مقرر شده برای شهرداری تهران گذشته شده اما تاکنون اقداماتی صورت نگرفته است.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکر به هیات رئیسه نیز گفت: وفق دستورالعمل نحوه اداره جلسات مصوب 12 اردیبهشت سال 92، شورای عالی استانها در موارد ارجاعی به کمیسیون ها دو هفته فرصت بررسی و ارائه نظر وجود دارد. در ارجاع لایحه پیشنهادی با عنوان "تامین کسری بودجه مورد نیاز برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب شهر تهران" مکاتبه ارجاع شده در تاریخ 10 تیرماه امسال ارسال شده و در متن مکاتبه حداکثر تا تاریخ 11 همان ماه یعنی یک روز به کمیسیون فرصت داده شده است.

نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت