تلفن سایت

فراخوان جشنواره نورآرایی پیاده راه ۱۷ شهریور تهران”دومین جشنواره نور شهر تهران”

تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۹۴

فراخوان جشنواره نورآرایی پیاده راه ۱۷ شهریور تهران”دومین جشنواره نور شهر تهران”

 

فراخوان جشنواره نورآرایی پیاده راه ۱۷ شهریور تهران با هدف تشویق و ترغیب طراحان برای ارائه ایده های نوآورانه و اصیل، اجرای ۵ الی ۷ اثر نورآرایی هنرمندانه در محور ۱۷ شهریور آموزش دانشجویان در زمینه ارائه طرح نورپردازی موقت، ارتقاء سواد بصری شهروندان و مجریان در زمینه نورپردازی موقت، تشکیل بانک ایده، تقویت مشارکت مردمی و ارتقاء حساسیت محیطی آنها همگامی با سال جهانی نور منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، با توجه به اینکه سازمان در نظر دارد هم‌زمان با سال جهانی نور، دومین جشنواره نور شهر تهران را برگزار کند، رقابت بین شرکت کنندگان در زمینه طراحی المان نوری را به پیاده‌راه ۱۷ شهریور اختصاص داده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند از ۲۶ خردادماه در آن ثبت نام کنند.

 موضوع اصلی این جشنواره ارائه طرح نورآرایی موقت، به صورت ایجاد یک اتمسفر متفاوت به مناسبت عید سعید فطر در پیاده راه ۱۷ شهریور است که دکتر جمال کامیاب، ریاست جشنواره ، حمیدرضا نیلی، ریاست شورای سیاستگذاری را به عهده دارد و محمد ابراهیمیان فر، کاوه احمدیان، الهام سوری، سیدرضا مرتضایی، محمد جواد مهدوی نژاد، سید مجتبی موسوی، سید جواد موسوی اعضای شورای سیاستگذاری هستند.

 برگزاری کارگاه های آموزشی (فنی ـ اجرایی و هنری) لازم برای شرکت کنندگان، ارائه طرحها و ایده های اولیه در قالب شیتهای ۷۰*۵۰ و ارزیابی اولیه طرحها توسط هیأت داوران و شورای سیاستگذاری و انتخاب طرحهای واجد شرایط اجرا از مراحل اولیه برگزاری این جشنواره است.

 در مرحله دوم اجرای طرحها در محل پیاده راه ۱۷ شهریور، ارزیابی طرح ها توسط هیأت داوران، شورای سیاستگزاری و شهروندان و انتخاب طرحهای برتر صورت خواهد گرفت و مرحله سوم طرح به برگزاری مراسم اهدای جوایز و چاپ کتاب آثار جشنواره اختصاص دارد.

 خلاقیت و نوآوری در ایده ها، قابلیت اجرا و سهولت ساخت در فضای شهری، هماهنگی با نورآرایی موجود در پیاده راه، قابلیت ماندگاری در محیط، رعایت استانداردهای فنی و تخصصی لازم و اصول ایمنی، همخوانی مفهومی با مناسبت و فضا، قابلیت تکرار، استفاده از تکنولوژی های نوین و سیستم های کنترلی پیشرفته، عدم ایجاد اغتشاش بصری در طول روز و بهره گیری از شاخص های متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی معیارهای ارزیابی آثاری است که ارائه خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند ضمن تکمیل فرم ثبت نام، ارائه خلاصه ای از سوابق تحصیلی، علمی ـ حرفه ای و پژوهشی به همراه یک قطعه عکس، تحویل یک الی دو عدد شیت ۵۰ در ۷۰ از طرحهای پیشنهادی بدون ذکر نام طراح و تحویل فایل لایه باز شیت ها بر روی یک سی دی از تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۳۹۴ در این جشنواره ثبت نام کرده و طرح اولیه خود را تا تاریخ۱۰ تیرماه ۱۳۹۴ به دبیرخانه ارائه کنند که در نهایت به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۵ و ۳ سکه بهار آزادی به همراه گواهی نامه ارائه خواهد شد علاوه بر این به تمامی شرکت کنندگان در این جشنواره گواهی، لوح تقدیر و هدیه فرهنگی (کتاب) اعطا می شود.

 گفتنی است به ۵ شهروند شرکت کننده در نظر سنجی از طریق قرعه کشی ۵ نیم سکه بهار آزادی اعطا خواهد شد.

 شرکت در جشنواره نورآرایی پیاده راه ۱۷ شهریور برای کلیه طراحان، هنرمندان، دانشجویان، متخصصین و افراد خلاق علاقمند به حوزه طراحی الما های نوری و نورآرایی امکان پذیر است و هر طراح یا تیم طراحی حداکثر امکان ارائه پنج اثر را در این جشنواره خواهد داشت.

 کلیه شیتهای ارائه شده و آثار اجرا شده در جشنواره نورآرایی متعلق به سازمان زیباسازی شهرداری تهران خواهد بود و حق استفاده از این آثار و تصاویر آنها در کتاب، نمایشگاه، وب سایت، بروشور و سایر موارد مرتبط با جشنواره برای دبیرخانه محفوظ است

 چنانچه فرد یا گروه شرکت کننده توانایی ساخت و اجرای طرح خود را به تنهایی داشته باشد، بر اساس برآورد اولیه هزینه اجرا و با تأیید شورای سیاستگذاری هزینه ساخت و اجرا به او پرداخت خواهد شد. در غیر اینصورت طرح توسط شرکتهای مجری مورد تأیید سازمان با نظارت طراح اجرا خواهد شد.

 علاقه مندان برای شرکت در این فراخوان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، روبروی ورزشگاه شهید شیرودی، سازمان زیباسازی شهر تهران، طبقه سوم، اداره نور و مبلمان ارسال کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره۸۹۳۵۷۰۰۰ داخلی۳۴۰ ،۰۹۳۰۱۶۰۱۰۱۱ تماس بگیرند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت