تلفن سایت

بزرگترین پل معلق جهان در مشگین‌شهر

تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

یکی از پر استرس‌ترین و پرهیجان‌ترین پل معلق جهان در مشگین‌شهر و در یک منطقه بکر و زیبایی از این منطقه قرار گرفته که علاوه بر وجود درختانی بی‌نظیر، رودخانه‌ای منحصر بفرد نیز در کنار این پل قرار گرفته است که زیبایی خاصی به این پل داده است.

 

پل معلق مشگین‌شهر بر روی رودخانه خیاوچای احداث شده و قرار است در کنار آن یک کمپ تیم ملی نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شود. با توجه به اینکه بیشتر کارشناسان معتقدند این پل معلق یکی از زیبا‌ترین و پرجاذبه‌ترین پل‌های دنیا است انتظار می‌رود با اتمام این پل گردشگران داخلی و خارجی در مشگین‌شهر به طور چشمگیری افزایش یابد. طول پل معلق مشگین‌شهر 325 متر از محل پیاده‌رو و بدون احتساب ورودی 325 متر، عرض آن 2 متر و ارتفاع آن از کف دره 80 متر است و به عنوان بزرگترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود که ساخت آن بعد از 6 سال در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است وبه مناسبت نوروز 94  امروز افتتاح شده است.

 

 

قرار است در کنار این پل احداث شهرک توریستی با امکانات گردشگری از جمله هتل، استخرهای آبگرم، پیست‌های متنوع از جمله اسکی، اسب‌سواری، ارابه‌رانی و دوچرخه‌سواری، رستوران گردان و سایر امکانات جانبی همچون بالن‌سواری نیز احداث شود. مشگین‌شهر یکی از گردشگر‌پذیر‌ترین شهرهای کشور می‌شود مدیر پروژه این طرح گردشگری عظیم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: پل معلق شهرستان مشگین‌شهر که در روی دره خیاوچایی نصب شده است یکی از بزرگترین پل‌های عابر‌رو معلق در خاورمیانه محسوب می‌شود که تنها سازه این طرح بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه داشته است. جواد قربانی گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در این پروژه داشتیم نصب کابل به روی دکل و انتقال آن از سایت الف به سایت ب محل استقرار دکل دوم بود که کمبود امکانات در ایران کمی موضوع را با مشکل مواجه کرده بود

 

وی ادامه داد: در برخی کشورها نصب اینگونه کابل‌ها به صورت هوایی و با هلی‌کوپتر انجام می‌شود و با توجه به اینکه بزرگترین جرثقیل‌ها هم قدرت کشندگی ندارند ما با استفاده از موتور‌های قوی کشنده به صورت موفقیت‌آمیز کابل‌ها را نصب کردیم. مدیر پروژه پل معلق مشگین‌شهر تصریح کرد: ما از مهر ماه سال‌جاری آغاز به نصب کابل کردیم که بعد از گذشت 6 ماه تلاش بی‌وقفه اکنون در مرحله‌ پایانی این طرح هستیم. قربانی افزود: کار نصب کف پیاده‌روی عرشه آغاز شده است و انتظار می‌رود اگر شرایط آب و هوایی یاری کند نصب کف این پل تا سال 94 به پایان برسد و در اختیار گردشگران قرار بگیرد. وی با بیان اینکه با پایان این طرح انقلاب عظیمی در صنعت گردشگری شهرستان مشگین‌شهر رخ خواهد داد، گفت: یقین داریم که شهرستان مشگین‌شهر یکی از شهرهای هدف گردشگری کشور و همچنین سایر کشورهای خارجی خواهد بود.

 

قربانی عنوان کرد: ما یکی از آبگرم‌ها را نیز به داخل پروژه انتقال خواهیم داد که بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود استقبال خوبی نیز از این طرح انجام بگیرد. وی همچنین با اشاره به احداث بزرگترین سایت بالن‌سواری کشور در این پروژه با ظرفیت حمل 12 نفر و شعاع پروازی 500 متری در دامنه‌های سبلان ادامه داد: سایت تفریحی ویژه‌ای برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است که شامل تجهزیرات بادی و ... است که این سایت به احتمال زیاد در صورت مساعد بودن هوا در تعطیلات عید نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

 

این مسئول فنی یادآور شد: ما بهترین و مدرن‌ترین ساختمان‌های اقامتی را ایجاد کرده‌ایم که مسافران با آسودگی کامل به استراحت بپردازند. مدیر پروژه پل معلق مشگین‌شهر در پایان گفت: در مرحله ساخت این پل از بیش از 50 نیروی فنی بومی استفاده کرده‌ایم که انتظار می‌رود بعد از اتمام کامل طرح برای 300 نفر اشتغالزایی فراهم شود 

 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت