تلفن سایت

برج تجارت جهانی در میدان فردوسی و شورای عالی شهرسازی و معماری

تاریخ ۴ اسفند ۱۳۹۳

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور از تهیه گزارش کارشناسی در خصوص برج تجارت جهانی در میدان فردوسی خبر داد. پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: با ورود شورای شهر تهران به موضوع مجتمع تجارت جهانی شورا نیز تهیه گزارش از ابعاد فنی این پروَژه را در دستور کار خود قرار داد.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور از تهیه گزارش کارشناسی در خصوص برج تجارت جهانی در میدان فردوسی خبر داد. پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: با ورود شورای شهر تهران به موضوع مجتمع تجارت جهانی شورا نیز تهیه گزارش از ابعاد فنی این پروَژه را در دستور کار خود قرار داد.

هفته گذشته سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران درجلسه غیرعلنی نسبت به ایمن نبودن پروژه «تجارت جهانی» واقع در میدان فردوسی تذکر داد و خواستار توقف تبلیغات مربوط به این پروژه در رسانه‌ها شد.

در جلسه یکشنبه هفته گذشته محمدمهدی تندگویان، سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای تهران با بیان اینکه پروژه تجارت جهانی فردوسی هیچ نقشه سازه‌ای ندارد، گفت: از همین جا اعلام می‌کنیم که این پروژه فاقد الزامات ایمنی است و هر لحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

او با اشاره به پروژه مرکز تجارت جهانی میدان فردوسی گفت: من می‌خواهم ابتدا یک تشکر از شهرداری داشته باشم و بعد یک تذکر به مجموعه شهرداری بدهم. او ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران در پرونده پروژه تجارت جهانی به ما کمک کرد که بعد از 7 ماه روند اجرایی آن را متوقف کنیم و من از اعضای شورای شهر می‌خواهم که هیچ تعاملی در این زمینه صورت نگیرد.

تندگویان افزود: این پروژه ایمن نیست و ما اعلام می‌کنیم که در صورت بهره‌برداری، هر لحظه امکان ریزش این پروژه وجود دارد. این پروژه فاقد نقشه‌های سازه‌ای است و پیشنهاد ما ایمن‌سازی این پروژه است.

سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری تصریح کرد: تذکر من به شهرداری نیز در ارتباط با همین پروژه است. در حالی که شهرداری از یک طرف به ما کمک می‌کند تا جلوی روند اجرایی پروژه را بگیریم از طرف دیگر در روزنامه همشهری هر روز به اندازه یک نیم صفحه روزنامه، تبلیغ این پروژه انجام می‌شود و این سیاست یک بام و دو هوای شهرداری باعث اذیت ما و شهروندان شده است.

تندگویان گفت: اگر ما وارد این کار شدیم و جلوی اجرای پروژه را گرفتیم شایسته است تبلیغاتی هم برای آن انجام نشود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه در پاسخ به این سوال که آیا پس از تذکر شورای شهر تهران بابت ایمن نبودن مجتمع تجارت جهانی، شورای عالی شهرسازی بنا ندارد برای جلوگیری از فاجعه به این موضوع ورود پیدا کند؟ به بلدیه گفت: در حال تهیه گزارش از این موضوع هستیم.

او در خصوص صحت این موضوع که آیا این پروژه دارای نقشه سازه است یا خیر؟ پاسخ داد: واقعیت این است که هنوز گزارش این موضوع به دست شورای عالی نرسیده است.

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص نتیجه پیگیری ها از پروژه بوستان مادر نیز گفت: این پروژه در مراجع قضایی در حال بررسی است شورای عالی شهرسازی نیز گزارش های خود را در این خصوص ارائه کرده است.

او ادامه داد: البته شورای عالی شهرسازی در این خصوص شکایتی نکرده بود بلکه فقط به ارائه گزارش به مراجع قضایی کفایت کرده است.

به گفته حناچی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به دنبال اصلاح مسیرهایی است که به نظر می رسد اشتباه طی شده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت