تلفن سایت

اعطای وام به مالکان خانه‌های تاریخی

تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۱

 

 

اعطای وام به مالکان خانه‌های تاریخی
 
 
معاون میراث فرهنگی کشور از اعطای وام 8 درصدی قرض الحسنه به مالکان خانه‌های تاریخی خبر داد.

مسعود علویان صدر اظهار داشت: به منظور حفاظت هر چه بیشتر از داشته های تاریخی و فرهنگی، بناهایی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند شامل دریافت این وام می شوند. وی تصریح کرد: مالکان اماکن تاریخی در سراسر کشور می توانند با مراجعه به ادارات میراث فرهنگی استان ها از چگونگی دریافت این تسهیلات مطلع و به بانک های عامل معرفی شوند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: در واقع وام های قرض الحسنه از سوی بانک‌های عامل با کارمزد 14 درصد ارائه می شود که سازمان میراث فرهنگی 7 درصد آن را به صورت بلاعوض پرداخت کرده تا بدین ترتیب مالکان تنها 8 درصد کارمزد را بپردازند. علویان صدر به دیگر اقدامات سازمان میراث فرهنگی در نگهداری از داشته های تاریخی اشاره کرد و افزود: در صورتی که مالکان اقدام به مرمت بناهای تاریخی کنند تا 50 درصد هزینه‌ها به صورت بلاعوض نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی پرداخت خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی کشور یادآور شد: طی تعاملات صورت گرفته با شهرداری تهران مقرر شد در صورت تغییر کاربری بناهای تاریخی به اماکن ارائه دهنده خدمات گردشگری از معافیت های پرداخت عوارض شهرداری بهره مند شوند که البته درصدد انجام شدن این اقدام در سایر استان ها نیز هستیم. وی با اشاره به معافیت های 70 درصدی هزینه های برق، آب و گاز آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی گفت: به منظور حمایت از مالکان خانه ها و بناهای تاریخی این تسهیلات درنظر گرفته شده است.

وی افزود: تمامی این اقدامات با هدف حمایت از مالکان بناهای تاریخی و فرهنگی برای حفظ و نگهداری از آثار ملی ارائه می شود که البته مالکان نیز باید دغدغه نگهداری از این ثروت های ملی و فرهنگی را داشته باشند.

 

 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت