تلفن سایت

تاثیر عدم ثبات دلار بر بازار مسکن

تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۱

 

 

تاثیر عدم ثبات دلار بر بازار مسکن
 

رییس اتحادیه مشاورین املاک کشور با اشاره به اینکه رکود انتظاری بر بازار مسکن حاکم است، گفت: اگر قیمت دلار به ثبات نرسد قیمت مسکن و سایر کالاها افزایش می یابد.

مصطفی قلی خسروی با اشاره به اینکه نوسانهای دلار هنوز بر قیمت مسکن اثر چندانی نداشته است، اظهار داشت: در صورتی که نرخ دلار به ثبات نرسد؛ قیمت مسکن افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: کسی که خانه را با دلار یک هزار و 500 تومان ساخته است با کسی که با دلار 2 هزار و500 تومان ساخته نمی توانند با یک قیمت در بازار عرضه کنند و به همین جهت قیمت ها در بازار با نوعی رکود رو به رو است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک خاطرنشان کرد: مردم رکود انتظاری را بر بازار حاکم کرده اند به این معنا که هنوز نمی دانند قیمت واقعی در بازار به چه میزان است و منتظرند تا بازار حرکت کند. وی افزود: اگر قیمت به سطح قابل قبولی رسید و در آنجا تثبیت شد بازار نیز به دنبال آن حرکت می کند در غیر اینصورت امکان بروز رکود تورمی در بازار وجود دارد.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا معاملات در بازار انجام می شود ، گفت: همانند سالهای گذشته بازار فعال است و روزانه بیش از 5 هزار معامله در بازار انجام می شود.

 

 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت