تلفن سایت

احداث ساختمان با مصرف انرژی صفر

تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۱

 

احداث ساختمان با مصرف انرژی صفر
 

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت می گوید: احداث یک ساختمان نمونه در پژوهشگاه صنعت نفت در دست اجراست که در ساختمان یادشده مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا، مصرف انرژی به صفر می رسد.

امید شاکری، رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان این مطلب گفت: نمونه‌هایی از ساختمان های با مصرف انرژی صفر (NZEB) در دنیا با تکنولوژی جدید در حال ساخت است و واحد پژوهش و فناوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز با توجه به کسب دانش فنی ساخت این نوع ساختمان ها، چنین پروژه ای را تعریف و اجرایی کرده است.

وی افزود: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت پس از تصویب پروژه ساختمان مسکونی با مصرف انرژی صفر (ساختمان سبز)، یک واحد از این نوع ساختمان ها را به عنوان نمونه در پژوهشگاه صنعت نفت احداث خواهد کرد. شاکری مبلغ سرمایه گذاری در طرح احداث ساختمان سبز را حدود یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این ساختمان به مرکز آموزش پژوهشگاه صنعت نفت با مساحت تقریبی 350 متر مربع تخصیص خواهد یافت.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تصریح کرد: پس از تصویب طرح ساخت ساختمان با مصرف انرژی صفر، ساخت این ساختمان حدود 4 ماه به طول خواهد انجامید و ایران در این زمینه به کشورهایی که دانش فنی ساخت این نوع ساختمان را دارند خواهد پیوست. وی توضیح داد: طراحی و ساخت ساختمان با مصرف انرژی خالص صفر (ساختمانی که تامین‌کننده تمامی انرژی مورد نیاز خود است) به دو شیوه فعال و غیرفعال انجام می‌شود.

رییس واحد پژوهش و فناوری شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، گفت: در احداث این قبیل ساختمان ها به روش غیرفعال سعی می شود با طراحی جهت‌های مناسب، میزان بهره‌گیری ساختمان از انرژی‌های طبیعی به بیشترین حد ممکن افزایش می‌یابد. شاکری تصریح کرد: در روش‌های فعال نیز استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی و توربین‌های بادی کوچک پیش‌بینی شده تا از این طریق انرژی مورد نیاز ساختمان بدون کمترین هزینه‌ای تامین شود.

 


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت