تلفن سایت

کاهش قیمت مسکن از مهر سال ۹۳

تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۳

کاهش قیمت مسکن از مهر سال 93

همزمان با کاهش بيش از 2 درصدی قیمت مسکن در مهرماه در مقایسه با شهریور93، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران موقعیت حال حاضر بازار مسکن را بهترین زمان برای خریدهای مصرفی متقاضيان اعلام کرد.
حسام عقبایی، وضعيت كنوني بازار مسكن را براي هر دو طرف معامله، مناسب ارزيابي كرد و گفت: با قرار گرفتن در انتهاي دوره ركود و افزايش نسبي معاملات از يك‌سو و همچنين كاهش قيمت مسکن از سوي ديگر، در حال حاضر بهترين شرايط معامله براي متقاضيان مصرفي از اين بابت كه فايل فروش در بازار رو به افزايش و قيمت‌ها مناسب شده است و همچنین فروشنده‌ها نيز از اين بابت كه تقاضا به تدريج وارد بازار شده و كشش خريد ايجاد شده است. حسام عقبایی که پیش از این نیز خبر از ثبات و حتی کاهش قیمت در برخی ماه‌های سال و طی هفت ماه گذشته داده بود، خطاب به خریداران مصرفی مسکن در پایتخت اعلام کرد: تعویق بيش‌ از اين در انجام معامله را به خریداران مصرفی توصیه نمی‌کنم. به گفته وی حتی تعویق و تاخیر در انجام معاملات به سود مالکان و متقاضیان فروش هم نیست.
عقبایی با اشاره به شکست قیمت‌ها از ابتدای شروع سرما و همچنین آغاز ماه محرم، از تعدیل مضاعف قیمت‌ها از ابتدای آبان ماه خبر داد. به گفته وی شرایط موجود، حداقل تا نیمه بهمن ماه که هنوز معاملات شب عید در بازار مسکن آغاز نشده است به طور قطع ادامه خواهد داشت. با این حال، هر چند مطابق با روال سال‌های قبل، معمولا از اواسط بهمن ماه مراجعات مردم به بازار براي تبديل‌ به احسن كردن آپارتمان خود در آستانه سال جديد، رونق مي‌گيرد و حجم معاملات نیز به این علت افزایش می‌یابد، اما امسال با توجه به روند حاکم بر بازار مسکن طی ماه‌های اخیر، پیش‌بینی افزایش قیمت وجود ندارد.



نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت