تلفن سایت

وسازهای غیرقانونی در «آبسرد» دماوند

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۳

ساخت و ساز غیر قانونی در «آبسرد» دماوند

شورای عالی شهرسازی و معماری در جریان بررسی تخلفات ساختمانی در کلانشهرهای تهران، اصفهان، شیراز و... هم اکنون رسیدگی به ویلاسازی‌های غیرقانونی در منطقه آبسرد دماوند را در دستور کار خود قرار داده است.
پیروز حناچی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه گزارش تخلفات در اراضی شمال کشور در نیمه دوم امسال اعلام می‌شود، گفت: در حال حاضر منطقه آبسرد دماوند در حال بررسی است تا از ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شود. منطقه آبسرد دماوند یکی از مناطقی است که به خصوص طی سال‌های اخیر به دلیل برخورداری از آب و هوای ییلاقی و همچنین فاصله کم با پایتخت، مورد توجه ویلاسازان و استقبال پایتخت‌نشینان قرار گرفته است. این در حالی است که به جز معدود زمین‌هایی که در این منطقه دارای سند و مجوز رسمی ساخت هستند، اغلب ویلاسازی‌های صورت گرفته روی زمین‌های کشاورزی و فاقد سند قانونی برای ساخت ویلا انجام شده است.
همزمان با رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلاسازی‌های غیرقانونی در منطقه آبسرد، اغلب این ویلاها به دلیل عدم برخورداری از سند، فاقد انشعابات آب، برق، گاز و ... هستند.
این ویلاها که هم اکنون به دلیل مزیت‌هایی همچون فاصله کمتر با پایتخت در مقایسه با شهرهای شمالی، چند سالی است مورد استقبال برخی گروه‌های مرفه پایتخت قرار گرفته است، از سوی مالکان و بنگاه‌های مسکن این منطقه، در قطعات 500 مترمربعی حداقل بین 250 تا 300 میلیون تومان و بیشتر قیمت‌گذاری می‌شوند. قیمت برخی از این ویلاها هم اکنون به مرز 2 میلیارد تومان نیز می‌رسد. پیروز حناچی، با اعلام رسیدگی به تمام موارد تخلف در منطقه آبسرد، در خصوص موضوع زمین‌خواری در شمال شهر تهران، اظهار کرد: اگر ساخت‌و‌سازی خلاف ضوابط انجام شود، شورای عالی شهرسازی و معماری به موضوع وارد می‌شود تا از ادامه آن جلوگیری کند به همین جهت ساخت‌و‌سازهای خلاف قانون در شمال شهر تهران هم در دستور کار شورا قرار دارد. معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در استان‌های گیلان و مازندران هم در دستور کار شورای عالی است، بیان کرد: در حال حاضر منطقه آبسرد دماوند در حال بررسی است تا از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز دراین منطقه جلوگیری شود. وی با بیان اینکه در نیمه دوم امسال گزارش تخلفات ساخت‌و‌ساز در شمال کشور و وضعیت تخریب جنگل‌ها ارائه می‌شود، افزود: همچنین گزارشی از بافت قدیم شیراز هم تهیه شده که با وجود قدمت تاریخی، این شهر با شرایط بدی روبه‌رو است و لازم است با دقت نسبت به حفاظت از معماری غنی و منحصربه‌فرد کشور اقدام شود. دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: شهرهای مشهد، کرمان و شیراز که شهرهای تاریخی کشور هستند وضعیت مناسبی ندارند بنابراین تلاش داریم با همکاری مسوولان محلی و مردم این مشکلات را برطرف کنیم.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت