تلفن سایت

گران ترین نرخ های اجاره آپارتمان در مناطق مختلف تهران

تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۳

گران ترین نرخ های اجاره آپارتمان در مناطق مختلف تهران

نورا حسینی: فصل جابه‌جایی‌ها در پایتخت به پایان رسیده است. 90 درصد جا به جایی‌های پایتخت در نیمه اول سال انجام می‌شود و تنها 10 درصد قراردادهای اجاره در 6 ماهه پایانی سال بسته می‌شود، اما با وجود کاهش تقاضا و فایل‌های اجاره، برخی از موجران تاکید دارند اجاره بهایی بیش از میانگین منطقه برای آپارتمان هایشان تعیین کنند.
در بررسی 30 فایل اجاره در مناطق مختلف پایتخت، نزدیک به 20 مورد اجاره بها بیش از نرخ میانگین منطقه است.  به‌طور مثال، آپارتمانی 60 متری، یک خوابه، در منطقه پیروزی، 78 میلیون تومان رهن کامل برای اجاره گذاشته شده این در حالی است که میانگین رهن در این محدوده پایین‌تر از متری یک میلیون تومان است. 
خازنی یکی از بنگاهداران منطقه نارمک درباره اصرار موجرانی که حتی پس از کاهش تقاضا حاضر نیستند نرخ اجاره خود را کاهش دهند، می‌گوید: این آپارتمان‌ها باقیمانده‌های فایل‌های اجاره تابستان هستند. بیشتر این مالکان خانه هایشان بیش از 6 ماه است که خالی مانده و برایشان تفاوتی نمی‌کند که چند ماه دیگر نیز آپارتمان‌هایشان بدون مستاجر باشد، اما نهایتا قرارداد اجاره خود را با نرخ مطلوب اولیه منعقد کنند.
او ادامه می‌دهد: این در حالی است که مالکانی که میانگین نرخ اجاره آپارتمانشان با میانگین نرخ اجاره منطقه همخوانی داشت به راحتی ملک خود را اجاره دادند. این فعال بازار مسکن در شرق تهران درباره بازار اجاره در سه ماهه تابستان می‌گوید: میزان قراردادهای اجاره نسبت به تابستان سال گذشته 20 درصد کاهش داشته و بیشتر مستاجران ترجیح دادند قراردادشان را تمدید کنند. وی به مالکان خانه‌های خالی پیشنهاد می‌کند برای آنکه خانه هایشان همچنان خالی نماند تن به کاهش نرخ‌های پیشنهادی خود دهند.
بررسی فایل‌های اجاره‌ای که بیش از نرخ میانگین منطقه است، نشان می‌دهد: بیشتر این فایل‌ها را خانه‌های نوساز تشکیل می‌دهد و مالکانی که از فروش آپارتمان‌هایشان در فصل پر رونق بازار ناامید شده‌اند برای کاهش زیان با نرخ‌های بالا این واحدها را برای اجاره گذاشته‌اند. به‌عنوان مثال آپارتمانی نوساز با متراژ 80 متر در فلکه اول تهرانپارس با قیمت 50 میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره معرفی شده درحالی‌که نرخ اجاره این آپارتمان 20میلیون تومان رهن و یک میلیون و 200 هزار تومان اجاره است. برخی از فعالان بازار اجاره معتقدند: رکود در این بازار تا شب عید ادامه دارد، اما در آن زمان بازهم تعدادی از مستاجران که هرساله در نزدیکی‌های عید، مسکن خود را تغییر می‌دهند وارد بازار اجاره شده و به دنبال مسکن می‌گردند که همین امر هم موجب رونق بازار اجاره در شب عید می‌شود. 
براساس مشاهده‌های میدانی «دنیای اقتصاد» آپارتمانی 90متری در محله مرزداران با 15 سال عمر، 27 میلیون رهن و اجاره بهای یک میلیون و 600 هزار تومان برای اجاره گذاشته شده است. همچنین آپارتمانی 50 متری در سید خندان  خیابان دبستان یک خوابه، 62 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در زعفرانیه برای آپارتمانی با همین متراژ و نوساز با 30 میلیون تومان رهن و 3 میلیون تومان اجاره ماهانه، تعیین شده است. در شریعتی  کلیم کاشانی آپارتمانی 50 متری و یکخوابه بدون پارکینگ و انباری 37 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در جیحون  تیموری برای واحدی با همین مساحت، بازسازی شده کامل، 23 میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است. همچنین در پیروزی  برای واحدی با متراژ 60 مترمربع، واقع در طبقه پنجم با آسانسور و بدون پارکینگ و انباری 10 میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون تومان اجاره دریافت می‌شود و در کاشانی واحدی 80 متری نوساز با پارکینگ، انباری و آسانسور 90 میلیون تومان رهن داده می‌شود. 
همچنین، در خیابان جیحون  گلستانی واحد 50 متری دیگری با یکخواب، واقع در طبقه3 با پارکینگ و انباری وعمر چند ساله، 25 میلیون تومان رهن داده می‌شود و در اجاره دار 10متری ارامنه برای آپارتمانی با همین مساحت 2 خوابه و با عمر 5 ساله با پارکینگ، آسانسور و انباری 20 میلیون تومان رهن و 550 هزار تومان اجاره دریافت می‌شود. همچنین آپارتمانی 150 مترمربعی در خیابان ظفر سه خوابه با نرخ پیشنهادی 170 میلیون تومان (رهن) برای اجاره گذاشته شده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت