تلفن سایت

سه درخواست بانک مسکن از دولت

تاریخ ۳ مهر ۱۳۹۳

سه درخواست بانک مسکن از دولت

در جلسه مجمع سالانه بانک مسکن که برای تصویب صورت‌های مالی سال 92 این بانک با حضور رئیس کل بانک مرکزی،  وزیر راه و شهرسازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، مدیر عامل بانک مسکن برای تامین مالی بهتر پروژه‌های مسکن و تقویت توان وام‌دهی بانک، سه در خواست عمده از دولت را مطرح کرد.
 محمدهاشم بت‌شکن، به منظور ارتقای جایگاه بانک مسکن و تامین مالی بهتر پروژه‌ها، از دولت درخواست کرد: سرمایه بانک مسکن تا 10 هزار میلیارد تومان افزایش یابد. وی همچنین یکسان‌سازی و اصلاح نرخ سود عقود مبادله‌ای و تمرکز وجوه مالی وزارت راه و شهرسازی در بانک مسکن را نیز از دولت خواستار شد.

آمار سپرده‌‌گذاری و تسهیلات بانک مسکن
بت‌شکن در خصوص میزان سپرده‌گذاری و همچنین پرداخت تسهیلات از سوی بانک مسکن در سال 92 گفت: سپرده‌های بانک مسکن در سال 92، بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان در مقایسه با سال 91، معادل 20 درصد افزایش داشته است. وی افزود: این در حالی است که حجم تسهیلات اعطایی در سال 92، بالغ بر 82 هزار میلیارد تومان بوده است که این میزان در مقایسه با سال 91، معادل 14 درصد رشد داشته است. بت‌شکن همچنین مطالبات غیرجاری بانک مسکن را در بخش مسکن مهر 22 درصد عنوان کرد.

چالش مسکن مهر برای بانک مسکن
در ادامه این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اجرای طرح مسکن مهر، بانک مسکن با چالش‌هایی روبه‌رو شده است که با رفع این چالش‌ها و درایت مدیران آن به جایگاه اصلی و تخصصی خود برمی‌گردد. علی طیب‌نیا با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور درخصوص حل مشکلات مسکن مهر و تسریع در وصول اقساط این واحدها افزود: حل مشکلات مسکن مهر مربوط به سایر نهادها نیز هست و اتخاذ راهکارهای مربوطه نه تنها به بانک مسکن بلکه وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ها نیز مرتبط است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت