تلفن سایت

ساخت‌وساز در بوستان مادر متوقف نمی‌شود

تاریخ ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

ساخت‌وساز در بوستان مادر متوقف نمی‌شود

معاون شهردار تهران در پاسخ به دومین نامه دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری برای توقف ساخت‌وساز غیرمجاز در بوستان مادر اعلام کرد: ساخت‌وساز در بوستان مادر به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد.
 چندی پیش شورای شهر تهران بابت تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در بوستان مادر واقع در منطقه پنج شهرداری تهران به شهرداری تذکر داد و خواستار توقف آن شد. پیرو آن شورای عالی شهرسازی و معماری نیز موضوع ساخت‌وساز غیرمجاز در بوستان مادر را مورد بررسی قرار داد و طی نامه‌ای دستور توقف آن را صادر کرد.
با این حال شهرداری تهران مجددا در نامه‌ای با استناد به تامین حداقل سرانه فضای سبز مورد نیاز در منطقه پنج عنوان کرد: تغییر کاربری و مجوز ساخت وساز در بوستان مادر توسط کمیسیون ماده پنج و دبیر شورای عالی شهرسازی در دوره گذشته انجام شده و کاملا قانونی است اما این بار نیز شورای عالی شهرسازی در پاسخ به نامه ادعای قانونی بودن ساخت وساز در بوستان مادر را رد و دوباره دستور توقف آن را صادر کرد.
این در حالی است که علیرضا نادری، معاون شهردار تهران با اعلام آنکه پروژه نور(بوستان مادر) به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد، اساس طرح‌های شهری ساختار-راهبردی است، بنابراین امکان تغییر آن با مجوز کمیسیون ماده پنج وجود دارد. او تصریح کرد: این پروژه از نظر شکلی به امضای دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری وقت رسیده است، بنابراین ایراد قانونی ندارد. نادری افزود: براساس قانونی نیز در صورتی که در دستور صادر شده اشکال شکلی وجود داشته باشد، شورای عالی شهرسازی تا یک ماه بعد از آن، حق اعتراض دارد این در حالی است که الان بیش از چندماه از صدور این دستور می‌گذرد.
او تاکید کرد: اما اگر از نگاه دوستان این طرح دارای مشکل ماهیتی است، شهرداری می‌تواند در زمین دیگری به تامین فضای سبز مورد نیاز در همین مقیاس بپردازد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت