تلفن سایت

آینده اساسنامه دومین صندوق زمین و ساختمان

تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

آینده اساسنامه دومین صندوق زمین و ساختمان

سازمان بورس در حالی طی روزهای آینده اساسنامه دومین صندوق زمین و ساختمان را برای تصویب مورد بررسی قرار می‌دهد که برآورد مالی این پروژه 20 برابر بزرگ‌تر از پروژه اول– صندوق سرمایه‌گذاری نسیم– تعریف شده است.
در پی تغییر رویکرد دولت در دومین صندوق سرمایه‌گذاری، از ساخت واحدهای مسکونی در قالب پروژه نسیم، به ویلاسازی در شهرک آماده‌سازی شده آویشن در نزدیکی دماوند، روز گذشته، رئیس سابق سازمان مسکن و شهرسازی تهران به «دنیای اقتصاد» گفت: هر چند اصل موضوع تامین مالی از طریق صندوق برای ساخت ویلا در شهرک آویشن - که به‌رغم آماده‌سازی و رفع مشکلات زیربنایی از سال‌ها پیش به دلایلی تاکنون عملیات ساخت‌و‌‌ساز در آن آغاز نشده - گام بسیار خوبی محسوب می‌شود اما با توجه به محدودیت‌هایی که هم اکنون برای ساخت باغ‌شهر وجود دارد، بهتر است در صورتی این پروژه‌ها به اجرا در بیاید که برای بخش خصوصی نیز امکان ساخت باغ‌شهر فراهم شود. ضمن اینکه ما در حال حاضر در بازار مسکن با مشکلاتی مواجهیم و در چنین شرایطی حرکت به سمت لوکس‌گرایی چندان به صلاح نیست. ابوالفضل مشکینی افزود: در واقع شرایط اقتصادی کشور و نیاز خانوارها به تامین مسکن نیز حکم می‌کند بیشتر به سمت ساخت‌و‌سازهای مسکونی و هدایت صندوق‌ها برای تامین مالی این پروژه‌ها حرکت کنیم. وی در خصوص علت تاخیر در شروع عملیات ساخت در شهرک آویشن طی سال‌های اخیر گفت: عملیات آماده‌سازی این شهرک از سال‌ها پیش انجام شده اما به دلیل برخی اختلافات مالی میان شرکا، شروع عملیات ساخت‌وساز در این منطقه به تاخیر افتاد. مشکینی با بیان اینکه هم اکنون اختلافات قبلی برطرف شده و شهرک آویشن از هر جهت آماده ساخت است، تصریح کرد: از دیگر علل تاخیر در شروع عملیات ساخت در این شهرک، علاوه بر اختلافات مالی این بود که دولت وقت هم اراده مشخصی برای ساخت این شهرک نداشت.

    توجیه اقتصادی بالای آویشن
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس هم در این زمینه به «دنیای اقتصاد» گفت: ارزش صندوق سرمایه‌گذاری آویشن 20 برابر بیشتر از صندوق نسیم است اما چون این پروژه از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است، نگرانی‌ای برای جذب سرمایه‌گذار به علت حجم بالای سرمایه‌گذاری وجود ندارد. ایوب باقرتبار افزود: علت اصلی بالا بودن توجیه اقتصادی این پروژه آماده بودن زمین و مهیا بودن امور زیربنایی در شهرک آویشن است. وی با بیان اینکه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری آویشن در سه مرحله صورت می‌گیرد گفت: شریک خصوصی این پروژه برای خرید کلیه سهام مرحله اول – با ارزش حدود 30 میلیارد تومان – از هم اکنون اعلام آمادگی کرده است!


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت