تلفن سایت

قیمت آپارتمان در شرق تهران

تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

قیمت آپارتمان در شرق تهران

بازار خرید و فروش مسکن همچنان آرام است. به اعتقاد فعالان بازار مسکن آرام‌ترین روزهاي بازار در سال جاري را سپری می‌کنیم. مشاوران املاك رکود بازار فعلی را با بازار سال گذشته مقایسه می‌کنند. با وجود رونق اندکی که بازار مسکن در فروردین و اردیبهشت پیدا کرد دوباره این بازار به خوابی عمیق فرو رفته و همچنان بازار دچار رکود ماه رمضان است.
به اعتقاد یک فعال بازار مسکن در شرق تهران، وقتی بازار مسکن راکد است شرق و غرب فرقی نمی‌کند؛ هر چند شاید به خاطر آنکه خریداران آپارتمان‌های غرب تهران از توانایی مالی بیشتری برخوردارند به اندازه شرق تهران بازار خرید و فروش در آن منطقه راکد نباشد. او خریداران آپارتمان‌های شرق تهران را بیشتر از قشر کارمند می‌داند که توانایی مالی کمتری دارند و به دنبال خانه‌های کوچک هستند.  به اعتقاد این فعال بازار مسکن قیمت پایه خانه در شرق از متری 2 میلیون و 700 هزار تومان در محلات تهران‌نو و سبلان آغاز می‌شود و می‌توان خانه‌های به قیمت متری 7 میلیون تومان را نیز در محله نارمک در فایل‌های فروش پیدا کرد.
بر اساس تحقيقات میدانی آپارتمان‌های قدیمی در شرق تهران پایین‌تر از متری 3 میلیون تومان است و خانه‌های بالاتر از متری 6 میلیون تومان نیز معمولا خانه‌های لوکس دارای سونا و جکوزی و دو پارکینگ هستند که مشابه همین خانه‌ها در غرب به قیمت متری 10 میلیون تومان به بالا برای فروش گذاشته شده است.  فعالان بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند با توجه به رکود پایدار بازار مسکن به زودی قیمت‌های آپارتمان‌ها تا 10 درصد کاهش پیدا کند. زیرا بازار خریدار کلان کم دارد و بیشتر خریداران افرادی با سرمایه اندک در حدود 200 میلیون تومان هستند.
یک فعال بازار مسکن معتقد است: از حدود دو سال پیش و پس از افزایش قیمت‌های مسکن بازار با رکود مواجه شد.
او کاهش قدرت خرید متقاضیان را دلیل کاهش تقاضا در بازار مسکن می‌داند و می‌گوید: با افزایش وام مسکن به 35 میلیون تومان، این امیدواری وجود داشت که مسکن از رکود خارج شود اما متقاضیان همچنان رغبتی برای خرید مسکن ندارند.
در اين ميان افزایش قیمت اوراق مسکن هم از دلایلی است که قدرت خرید را در بازار افزایش نداد و حتی قيمت اوراق در ماه مبارک رمضان تا حدود 10 میلیون تومان هم برای تسهیلات 45 میلیون تومانی مسکن افزایش پیدا کرد هرچند هم‌اكنون نرخ این اوراق نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. در زیر قیمت آپارتمان‌های بالای 70 متر مربع در شرق پایتخت می‌آید.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت