تلفن سایت

جمعيت اضافي در ۵ منطقه تهران

تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۹۳

جمعيت اضافي در 5 منطقه تهران

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه سه دهه است، نحوه تامین منابع مالی شهرداری‌ها برای اداره شهرها همواره محل بحث و نقد بوده، گفت: کسب درآمد از محل ساخت و ساز و فروش تراکم به عنوان منابع درآمدی سهل‌الوصول و پایدار به نظام توسعه اقتصاد شهری و اصول شهرسازی آسیب جدی وارد کرد.
به گزارش سما (سايت اطلاع‌رساني شهرداري تهران) غلامرضا انصاری افزود: محدود شدن عرصه‌های قانونی و معقول کسب درآمد شهرداری تهران طی سه دهه گذشته، منجر به وابستگی شدید درآمد مدیریت شهری به ساخت و ساز شده است.
 وی با اعلام اینکه این شیوه در مدت زمان یاد شده همواره مورد انتقاد کارشناسان بوده، تاکید کرد: بارگذاری جمعیت بیش از سقف پیش‌بینی شده در 5 منطقه از 22 منطقه تهران شامل مناطق یک، 3، 5، 6 و 22 از جمله آثار و عوارض این وابستگی است.
انصاری با اشاره به اینکه توجه به 5 نکته در تبدیل منابع درآمدی ناپایدار پایتخت به پایدار ضروری است، اظهار کرد: بازنگری جدی در قوانین نظارتی و تقویت و تکمیل مقررات مربوطه، نخستین نکته است.
 وی با بیان اینکه اداره تهران به عنوان یک کلان‌شهر، دارای پیچیدگی‌های فراوانی است و اعمال تصمیمات متفاوت از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف، ارتقای کیفی سطح زندگی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد، تصریح کرد: تحقق مدیریت یکپارچه شهری که مقدمات آن در جلسه شهردار و رئیس شورای شهر تهران با رئیس دولت یازدهم فراهم آمده، راه‌حل بعدی است.
 انصاری با تاکید بر اینکه افزایش بهره‌وری از طریق کاهش قیمت تمام شده پروژه‌های عمرانی، نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: تشکیل کارگروه مشترک شورای شهر و شهرداری تهران برای رفع نواقص و ارائه راهکارهای عملیاتی برای کاهش درآمدهای ناپایدار، راه‌حل پیشنهادی دیگر است.
انصاری با اشاره به اینکه تدوین قوانین خاص برای کنترل حجم ساخت‌و‌سازها به سمت مسیری معقول و منطقی، آخرین نکته است، اظهار کرد: در جلسه اخير اعضاي شوراي شهر تهران با رئيس‌جمهور، از دكتر روحاني درخواست كرديم در روند پرداخت طلب‌های معوق شهرداری تهران از سوی دولت تسريع لازم صورت بگيرد.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت