تلفن سایت

خط‌تعادل قيمت مسكن اینجاست

تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۱

 

تهران : آپارتمان از متری 500 هزار تومان تا 12 میلیون
خط‌تعادل قيمت مسكن اینجاست

مركز آمار ايران مي‌گويد: «ميانگين قيمت مسكن در شهر تهران طي بهار امسال مترمربعي دو ميليون و 500 هزار تومان بوده است.»

 

 

 

اما در گزارش ديگري كه توسط همين مركز اخيرا منتشر شده، قيمت متري 5/2 ميليوني در هيچ‌يك از مناطق 22گانه تهران طي فصل بهار ديده نمي‌شود!
در حقيقت طبق اعلام مركز آمار، خط‌تعادل قيمت مسكن در پايتخت به ازاي هر مترمربع بناي مسكوني 5/2 ميليون تومان است، اما به دليل اختلاف شديد بين ارزش ريالي مناطق (املاك) با يكديگر، متوسط قيمت آپارتمان‌ها در هر منطقه ارقام متفاوتي از نرخ ميانگين كل اين كلانشهر است. ميانگين متري 5/2 ميليوني شامل واحدهاي نوساز و چندسال ساخت است به طوريكه درحال حاضر ميانگين قيمت واحدهاي نوساز در كل شهر تهران بالاي 5/3 ميليون تومان از سوي مشاوران‌املاك عنوان مي‌شود.
بيشترين قيمت مسكن در تهران متعلق به املاك منطقه يك است؛ طوري كه در اين منطقه در سه ماه اول امسال، مجموعه آپارتمان‌هاي نوساز و سالخورده با متوسط قيمت متري 5/4 ميليون تومان خريد و فروش شده است. هرچند قيمت نوسازها حداقل مترمربعي 6 ميليون تومان بوده است.
بعد از منطقه يك، منطقه سه گران‌قيمت‌ترين املاك مسكوني را در خود جا داده است با متوسط قيمت 4 ميليون و 100 هزار تومان. و بعد از آن منطقه دو در رتبه سوم گران‌‌قيمت‌ترين‌ها جا گرفته است.
از بين 22 منطقه در تهران، 6 منطقه (مناطق يك تا شش) بالاي خط تعادل قيمت مسكن هستند و مابقي در پايين اين خط قرار دارند.

 


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت