تلفن سایت

بهره برداری از مترو پرند و هشترد

تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۳

بهره برداری از مترو پرند و هشترد

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از افتتاح قطار شهری پرند - تهران تا اوایل سال آینده خبرداد و گفت: مترو هشتگرد هم در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به پایان می‌رسد. قطار شهری هشتگرد با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد تا اواخر سال‌جاری در صورت تخصیص به موقع و 100 درصدی اعتبار درنظر گرفته شده از سوی دولت، به بهره‌برداری می‌رسد و این نوید به ساکنان شهر جدید پرند نیز داده می‌شود که قطار شهری پرند - تهران تا اوایل سال آینده، به بهره‌برداری خواهد رسید.
ساخت مترو شهرهای جدید اطراف تهران از دولت قبل آغاز شد و تکمیل آن هم‌اکنون به عنوان یکی از پروژه‌های در دست پیگیری وزارت راه و شهرسازی، در مراحل اجرا قرار دارد. در این میان مترو شهر جدید پرند به دلیل دوری مسافت از تهران از اهمیت بیشتری در مقایسه با مترو شهر جدید هشتگرد برخوردار است. عملیات اجرایی مترو پرند حدود دو سال پیش به صورت مشترک بین وزارتخانه و شهرداری تهران تعریف شد اما ظاهرا کار ترکیبی سرعت پروژه را کند کرده است. در پروژه مترو پرند عملیات ریل‌گذاری تا حدودی انجام شده اما مابقی مراحل با کمبود اعتبار روبه‌رو است.

  برنامه ساخت مسکن اقشار متوسط رو به بالا
نریمان همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه دستورالعمل‌های مسکن مشارکتی تدوین شده است، گفت: در شهرهای جدید آمادگی برای تولید مسکن مشارکتی برای اقشار متوسط و رو به بالا را داریم. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: در پرند و پردیس نمونه‌هایی از مسکن‌های مشارکتی را از قبل هم شروع کرده بودیم و الان هم طرح‌های جدیدی را در دستور کار داریم. وی گفت: تعداد و میزان واحدهای مسکونی مشارکتی به‌زودی اعلام می‌شود.


  هر چه برای مسکن مهر بدویم کم است
نریمان تاکید کرد: تمام وقت ما را پروژه مسکن مهر چنان گرفته است که هرچقدر هم دوندگی کنیم باز هم کار هست، بنابراین باید این پروژه تمام شود. اولویت ما هم فعلا تکمیل واحد‌های مسکن مهر است و باید تعهدات دولت قبلی را با شیوه دولت یازدهم جواب بدهیم.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت