تلفن سایت

اشتغال و سرمایه گذاری در شهر های جدید

تاریخ ۷ تیر ۱۳۹۳

اشتغال و سرمایه گذاری در شهر های جدید

طرح عملياتي وزارت راه‌‌وشهرسازي براي رقابت‌پذير كردن شهرهاي جديد اطراف كلان‌شهرها و ارتقای امكانات زندگي و سكونتي اين مناطق، آماده شد.

حبيب‌الله طاهرخاني، عضو هيات‌مديره و معاون شهرسازي و توسعه مسكن شركت عمران شهرهاي جديد با بيان اينكه، بسته‌اي حاوي حداقل 400 طرح سرمايه‌گذاري به ارزش 60 هزار ميليارد تومان در 10 حوزه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، تفريحي و توريستي و... براي 18 شهر جديد كشور تدوين شده است، اعلام كرد: جزئيات اين بسته را هفته گذشته در گردهمايي مديران اين شهرها در قالب كارگاه آموزشي ارائه كرديم و از آنها خواستيم در ظرف زماني مشخص، نتيجه مذاكرات‌شان با بخش‌خصوصي را به وزارتخانه ارائه كنند. طاهرخاني با تاكيد براينكه، بسته جامع سرمايه‌گذاري بخش‌خصوصي در شهرهاي جديد، در قالب دو برنامه‌ ميان‌مدت و بلندمدت اجرايي خواهد شد، افزود: هدف وزارت راه‌‌وشهرسازي در اين مقطع رقابت‌پذير كردن شرايط زندگي در شهرهاي جديد در مقايسه با كلان‌شهرها است و براي اين منظور اولويت‌هاي سرمايه‌گذاري با حوزه‌هايي همچون فرهنگي، گردشگري، خدماتي، تجاري، مسكوني، تفريحي، مراكز بهداشتي و آموزشي است. عضو هيات‌مديره شركت عمران شهرهاي جديد با بيان اينكه، دولت براي جذب سرمايه‌گذاران در شهرهاي جديد انعطاف زيادي به خرج خواهد داد، گفت: مديران عامل شهرهاي جديد به خصوص شهرهاي جديد اطراف تهران موظف شده‌اند فرصت‌هاي كسب‌وكار و اشتغال مخصوص كم‌درآمدها را در اين مناطق ايجاد كنند و با راه‌اندازي بازارچه‌هاي خود اشتغالي همچون صنايع‌دستي، دغدغه رفت‌وآمد روزانه ساكنان شهرهاي جديد به شهر مادر -كه براي رفتن به محل شغلي و سپس برگشت به شهر جديد صورت مي‌گيرد- را برطرف سازند.
طاهرخاني تصريح كرد: فرآيند سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در حوزه‌هاي مورد نياز و با اولويت در شهرهاي جديد تسهيل شده است. معاون شهرسازي و توسعه مسكن‌ شركت عمران شهرهاي جديد همچنين  گفت: ايجاد، راه‌اندازي و تكميل خطوط مترو در حال ساخت بين شهرهاي جديد و شهرهاي مادر كه هم‌اكنون در هشتگرد و پرند در دست احداث است، جزو اولويت‌‌‌هاي تعريف شده شركت عمران قرار دارد.

 هشدار به دلالان مسكن‌مهر
طاهرخاني درباره اجراي ضوابط خريد و فروش واحدهاي مسكوني‌مهر اعلام كرد: از نظر دولت و وزارت راه‌وشهرسازي، صاحب اصلي مسكن‌مهر فردي است كه اسم و مشخصات او در سامانه مسكن‌مهر ثبت شده است و در نقل و انتقالات مسكن‌مهر، فقط كسي مجوز فروش دارد كه «صاحب اصلي» باشد و در واقع افرادي كه به عنوان دلال طي سال‌هاي اخير، اين واحدها را از صاحبان اصلي خريداري كرده‌اند براي فروش قانونی بايد حتما صاحب اصلي را در كارگزاري‌هاي مسكن‌مهر حاضر كنند. طاهرخاني درباره مزيت به رسميت‌شناختن صاحب اصلي مسكن‌مهر در نقل‌وانتقالات گفت: اين اقدام باعث مي‌شود كساني كه در گذشته واحد مسكن‌مهر خود را به خاطر غيرقانوني بودن معاملات مسكن‌مهر، به قيمت ناچيز فروخته‌اند، هم‌اكنون بتوانند از ارزش‌افزوده واقعي ملك خود بهره‌مند شوند و در واقع مابه‌التفاوت قيمت واحد فروخته‌شده خود را از دلالان دريافت كنند.
وي افزود: اين اقدام همچنين مانع كلاهبرداري و فروش جعلي ملك افراد توسط دلالان مي‌شود.



نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت