تلفن سایت

لیست جدید از پیش فروش مسکن

تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۳

لیست جدید از پیش فروش مسکن
هفته گذشته هیات دولت آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان را که به موجب آن تنظیم و ثبت رسمي همه قراردادهای پیش‌فروش اجباري مي‌شود ابلاغ كرد. با اين ابلاغيه، از این به بعد انجام معاملات پيش‌فروش فقط در دفاتر اسناد رسمی رسميت پيدا مي‌كند با این حساب امكان تنظيم قرارداد در بنگاه‌های املاک بابت این امر (پیش‌فروش) محدود مي‌شود.
این آیین‌نامه که در هیات ‌دولت برای اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان به تصویب رسید، هنوز ابلاغ رسمی نشده است و به نظر می‌رسد پروسه ابلاغ حدود سه هفته زمان می‌‌برد و برآورد می‌شود که در نیمه اول تیرماه این آیین‌نامه به‌طور رسمی در دفاتر تنظیم سند به جریان بیفتد و از سوی دیگر بنگاهداران املاک فایل‌های پیش‌فروش خود را تنها به‌منظور معرفی به متقاضیان در دسترس قرار می‌دهند، نه به‌منظور تامین بخشی از درآمد خود.
بنگاهداران املاک و همچنین رئیس اتحادیه املاک مشاوران املاک با تصمیم جدید هیات دولت در رابطه با آیین‌نامه جدید در صورتی که تنظیم پیش‌نویس برای پیش‌فروش برای مشاوران املاک غير قانوني باشد اظهار مخالفت کرده‌اند و حتی اعلام کرده‌اند این موضوع در این صورت قابلیت اجرایی هم پیدا نمی‌کند! در جدول روبرو  نرخ پيش‌فروش آپارتمان‌هاي مسكوني در تهران آمده است.

 

 

 


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت