تلفن سایت

توقف روند اداره شهر از محل فروش شهرسازي

تاریخ ۵ تیر ۱۳۹۳

توقف روند اداره شهر از محل فروش شهرسازي

دبير شوراي‌عالي شهرسازي و معماري كشور در جمع معاونان عمراني استانداري‌هاي سراسر كشور از استانداران خواست معادله مديريت در شهرها را به نفع شهروندان تغيير دهند. پيروز حناچي تاكيد كرد: در حال حاضر توسعه فضاهاي عمومي و خدماتي در برخي شهرها با مشكل مواجه است تا جايي كه سال‌ها است سرانه فضاهاي خدمات عمومي تغيير نكرده است.
دبير شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران با بيان اينكه الگوي سكونت از خانه‌هاي ويلايي با تراكم جمعيتي كم به مجموعه‌هاي آپارتماني تغيير يافته است، تصريح كرد: اگر نتوانيم به تناسب اين تغيير، خدمات محله‌اي مورد نياز را فراهم كنيم افراد از سكونت در محل زندگي خود احساس آرامش نخواهند داشت.
وي با اشاره به لزوم توقف روند اداره شهر از محل فروش شهرسازي، ادامه داد: حتي اگر امروز امكان توقف كامل اين روند وجود نداشته باشد، بايد در راستاي كُند كردن آن گام برداشت.
معاون شهرسازي و معماري وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اقدامات انجام شده در برخي شهرها قابل دفاع نيست، ‌اظهار کرد: در سفري كه به برخي مناطق كشور داشتم، با اشكالي از ناهنجاري‌هاي شهري روبه‌رو شدم كه ناشي از دور شدن حاكميت از وظايف حاكميتي بود.
وي افزود: در شهري مانند مريوان سطح اشغال ساختمان‌ها به 100 درصد مي‌رسد و در برخي شهرهاي شمالي تفاوتي بين‌حريم و غير‌حريم وجود ندارد.
از سويي آنچه در شهر سرعين رخ داده نيز قابل دفاع نيست و همه اين موارد حاكي از عمل نكردن كميسيون ماده 5 به روح قانون است. حناچي اصلي‌ترين وظيفه مسوولان را مديريت خردمندانه فضاي سرزميني دانست و ادامه داد: ابزارهايي مانند كميسيون ماده 5 با هدف انعطاف‌بخشي در تصميم‌گيري‌هاي موضعي ايجاد شده‌اند؛ اما اين تصميم‌ها بايد منطقي بوده و قابليت پاسخ‌دهي داشته باشند.
معاون شهرسازي و معماري وزير راه‌و‌شهرسازي همچنين با بيان اينكه اقدامات انجام شده در محدوده برخي شهرها قابل دفاع نيست، گفت: از بررسي افزايش موردي و موضعي محدوده‌ها در شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ايران پرهيز مي‌كنيم.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت