تلفن سایت

شورای شهر، نظارت بر عملكرد شهرداری را افزايش می دهد

تاریخ ۲ تیر ۱۳۹۳

شورای شهر، نظارت بر عملكرد شهرداری را افزايش می دهد

 اعضای شورای شهر تهران اولین اقدامات پارلمان محلی برای اصلاح مسیر مدیریتی شهر تهران را که رئیس دولت یازدهم به آن انتقاد کرده بود، تشریح کردند.  تشکیل کارگروه سه‌جانبه میان دولت، شهرداری و شورای شهر برای تعیین محدوده وظایف مسوولان دولتی و محلی، تصویب ضوابط بلندمرتبه‌سازی تا دو ماه آینده، تصویب طرح صیانت از باغات تهران در هفته آینده و ثبت ملی باغات کن از جمله اقدامات کرسی‌نشینان بهشت برای اصلاح روند مدیریتی شهر تهران است.
اولین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای شورای شهر تهران که عصر شنبه هفته گذشته به مناسبت سالروز انتخابات شوراها انجام شد؛ به بیان و بررسی برخی از مشکلات پایتخت گذشت. حسن روحانی رئیس دولت یازدهم که پس از سال‌ها قهر دولت و شهرداری، با برگزاری این جلسه اولین باب تعامل میان مدیریت شهری و دولت را گشود ضمن طرح نقاط مثبت اداره پایتخت، با اشاره به برخی از مشکلات تهران در زمینه مدیریتی، خواستار رفع آنها شد.
روند برج‌سازي‌هاي مغایر با طرح تفصیلی، تخریب باغات و رشد ساخت‌وسازهای تجاری بیش از نیاز شهر از جمله محورهای انتقاد رئیس‌جمهور به اداره شهر تهران در چند سال گذشته بود. از این رو اعضای شورای شهر تهران برآیند دیدار با رئیس‌جمهور و برخی از اعضای کابینه را تشکیل کارگروهی مشترک و متشکل از نمایندگان دولت، شهرداری و شورای شهرعنوان کردند تا با بررسی و تشریح مشکلات اصلی شهر تهران، نقش دستگاه‌های مختلف در مدیریت و رفع این مشکلات مشخص شود. به گفته اعضای شورای شهر تغییر فضا و تدبیر مدیریت شورا سبب شده است درگیری‌های گذشته به فضای ارتباط و تعامل بدل شود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت