تلفن سایت

اتاق «بام» به معنی «برنامه‌ریزی، اقتصاد و مسکن»

تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

اتاق «بام» به معنی «برنامه‌ریزی، اقتصاد و مسکن»

حامد مظاهریان معاون امور مسکن وزیر راه‌وشهرسازی درباره تشکیل اتاق‌فکر در وزارتخانه گفت: این اتاق، «بام» نام دارد و به معنی «برنامه‌ریزی، اقتصاد و مسکن» است و با تشکیل آن می‌خواهیم از تصمیم‌گیری پشت‌ درهای بسته خودداری کنیم.
معاون آخوندی با اعلام اینکه، به خرد جمعی اعتقاد داریم و نمی‌خواهیم در سیاست‌گذاری‌های بخشی، تک‌بُعدی حرکت کنیم، افزود: برای رفع دغدغه‌ مسکن به جمع متخصص در همه حوزه‌های اقتصادی، مدیریتی، مسائل اجتماعی، شهرسازی، پولی‌‌مالی و... نیاز داریم و اتاق‌فکر معاونت مسکن حلقه پیوند این جمع برای تجمیع نظرات است. مظاهریان در اولین جلسه اتاق‌فکر خطاب به اعضا گفت: شما دعوت هستید به نقد برنامه‌های وزارتخانه و در فضای سالم نقد و بررسی به ما بگویید چه کارهایی را انجام دهیم و از انجام چه کارهایی باید حذر کنیم. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی در اتاق‌فکر در شاخه‌های مختلف اقتصاد مسکن، شهرسازی، اجتماعی و مالی مسکن باید شکل بگیرد.
مظاهریان در ادامه گفت: سیاست وزارت راه‌وشهرسازی در دولت یازدهم این است که به کارشناسان اجازه دهد در چارچوب تئوریک، برنامه‌های پیشنهادی را نقد کنند و به صحن عمومی بیاورند کمااینکه در ماه‌های اخیر از تریبون‌های مختلف کارشناسی، طرح‌هایی نظیر مسکن‌اجتماعی، وام خرید مسکن و... به نقد کشیده شده و نقاط ضعف و قوت آنها بازگو شده است. در جلسه اول اتاق‌فکر، علی چگینی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن نیز با تشریح آماری وضع کنونی بازار مسکن و همچنین سرفصل برنامه‌های مدنظر، اعلام کرد: مطابق پیش‌بینی‌ها در سال جاری به یک میلیون واحدمسکونی نیاز داریم.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت