تلفن سایت

احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده تهران

تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده تهران

 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه‌خیز بودن تهران و قرار گرفتن آن روی گسل‌ها تاکید کرد: مسوولان به‌ویژه وزارت راه‌وشهرسازی برنامه‌های منسجم و مدونی را برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهر تهران اجرایی کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی شهر تهران، احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: بسیاری از بناهای تاریخی شهر تهران که میراث دار تاریخ پایتخت هستند در محدوده بافت فرسوده قرار دارند که نیاز است شهرداری تهران با همکاری دولت به احیا و بازسازی این بافت ارزشمند بپردازند تا ضمن حفظ هویت تاریخی تهران زندگی به بافت فرسوده و ناپایدار شهر تهران بازگردد.
رئیس شورای شهر تهران افزود: بررسی دقیق میراث فرهنگی و بناهای تاریخی شهر تهران از یکسو و از سوی دیگر احیای بافت فرسوده دو موضوع مهمی است که از سال گذشته مورد تاکید شورای شهر تهران قرار داشته و در این رابطه نیز جلسات مشترکی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران برگزار شده است.
او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی تهران در بافت فرسوده و ناپایدار شهر تهران قرار دارد، تصریح کرد: لازم است که برای بازگشت هویت ایرانی- اسلامی پایتخت شهرداری تهران با همکاری دولت در جهت احیا و نوسازی این بافت‌ها قدم‌های مثبتی را بردارند.
او با بیان اینکه بافت فرسوده به معضلی جدی و تهدیدکننده برای کلان‌شهرها به‌ویژه تهران تبدیل شده است، گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن تهران و قرار گرفتن آن روی گسل‌ها، مسوولان به‌ویژه وزارت راه‌وشهرسازی برنامه‌های منسجم و مدونی را برای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهر تهران اجرایی کنند.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت