تلفن سایت

هجوم ویلاسازان به مناطق روستایی شمال کشور

تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

هجوم ویلاسازان به مناطق روستایی شمال کشور

نماینده مردم آمل گفت: با هجوم ویلاسازان به مناطق روستایی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، روستاها در حال تغییر شکل‌ هستند و با این روند باید از کشاورزی و کشت برنج در شمال کشور خداحافظی کرد.

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس گفت: تبدیل اراضی کشاورزی و شالیزارها به دلیل لطمه‌ای که به بخش کشاورزی وارد می‌شود، بسیار خطرناک است و قطعا با تبدیل اراضی کشاورزی به ویلا خطراتی که بخش کشاورزی را تهدید می‌کند، بسیار جدی‌تر است.
وی افزود: در حال حاضر 384 کیلومتر نوار ساحلی شمال کشور به لحاظ ساختمان‌سازی و ویلاسازی اشباع شده و به همین دلیل ویلاسازان به سمت روستاهایی که 15 تا 20 کیلومتر از ساحل فاصله دارند، هجوم آورده‌اند.
نماینده مردم آمل در مجلس اظهار کرد: عامل دیگری که باعث هجوم ویلاسازان به روستاهای شمالی شده است، ارزان بودن زمین و امن بودن مناطق روستایی است.
یوسفیان ملا گفت: قانون برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها داریم و وزارت جهاد کشاورزی مسوول اجرای این قوانین و آیین‌نامه‌ها است، ولی نظارتی بر اجرای این قوانین وجود ندارد. وی افزود: ویلاسازان از نفوذ و قدرت برخوردارند و به راحتی اراضی کشاورزی را تغییر کاربری می‌دهند.  یوسفیان ملا تصریح کرد: در حالی که ویلاسازان برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هیچ مانعی مواجه نمی‌شوند، کشاورزان برای تبدیل یک قسمت از زمینشان به خانه‌ای که فرزندشان در آن زندگی کند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.
وی گفت: دولت برای مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدامی نکرده و در این قضیه مقصر است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت