تلفن سایت

گشايش قطعه ۴ آزادراه تهران شمال به زودی

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۱

حل مشكل وام متقاضيان مسكن مهر پرند/ گشايش قطعه 4 آزادراه تهران شمال به زودي




وزير راه و شهرسازي اعلام كرد كه مشكل متقاضيان مسكن مهر پرند كه به دليل دريافت وام زير 10 ميليون تومان به آن برخورده‌اند، حل مي‌شود.

  علي نيكزاد در حاشيه آغاز ريل‌گذاري پروژه انتقال مسير راه‌آهن به زير زمين در مناطق 17 و 18 تهران گفت: زماني كه متقاضيان مسكن مهر براي واحدهاي اين طرح ثبت نام كردند، مي‌دانستند نبايد از تاريخ اول سال 84 صاحب خانه باشند و يا وام يارانه‌اي دريافت كرده باشند.

وي افزود: اما برخي در پروژه مسكن مهر در شهر پرند اطلاعات غلط به ما دادند زيرا وام يارانه‌اي دريافت كرده بودند.

وزير راه و شهرسازي در پاسخ  به این سوال که بسياري از كساني كه در زمان تحويل واحدهاي مسكن مهر از دريافت كليد خانه خود محروم شده‌اند كساني هستند كه وام زير 10 ميليون تومان دريافت كرده‌اند اما شما به طور شفاهي اعلام كرده‌ايد كه مي‌توان اين مشكل را حل كرد آيا اين امكان وجود دارد؟ گفت:‌ براساس اختياري كه هيات دولت به وزير راه و شهرسازي داده است، قرار شده به كساني كه وام‌هاي زير 10 ميليون تومان دريافت كرده‌اند كمك كنيم تا صاحب خانه شوند.

نيكزاد تاكيد كرد: كساني كه براي مسكن مهر ثبت نام مي‌كنند بايد شرايط چهارگانه آن را در نظر بگيرند، تمام تلاش ما اين است كه مشكل وام‌هاي زير 10 ميليون تومان را حل كنيم.

وي همچنين درباره مسكن ويژه تهران گفت: در شهر تهران بنا به درخواست برخي مبني بر ماندن در اين شهر مسكن تهران راه اندازي شد كه در چند سايت در حال ساخت آن هستيم اما واگذاري اين واحدها با مسكن مهر شرايط متفاوتي دارد.

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: در جاهاي ديگر زمين رايگان است اما در مسكن مهر قيمت تمام شده توسط سازنده بدون سود در نظر گرفته مي‌شود.

وي افزود:‌ پيمانكار هزينه‌هاي خود را محاسبه كرده و 30 درصد قيمت زمين در پنج يا شش قسط دريافت شده و بقيه هزينه مسكن در اقساط زير يك ميليون تومان از متقاضي مسكن تهران دريافت مي‌شود.

نيكزاد در ادامه در پاسخ به سوال درمورد زمان افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال كه بنا به قول وزير قرار بود عيد فطر امسال باشد، گفت: به دليل حركت كوه در مسير ساخت آزادراه 70 خانه تخريب شدند و همين امر باعث شد ما شرمنده شويم.

وي ادامه داد: در حال حاضر 300 وسيله نقليه سبك و سنگين در پروژه فعال هستند و معاون وزير راه و شهرسازي هر هفته از پروژه و پيشرفت آن بازديد مي‌كند.

وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه به زودي قطعه چهار آزادراه تهران ـ شمال افتتاح مي‌شود، گفت: در تلاشيم قطعه يك نيز كه از تهران آغاز مي‌شود را تا پايان دولت دهم افتتاح كنيم تا مسير 60 كيلومتر كوتاه شود.

نيكزاد در مورد استفاده بخش حمل و نقل از تسهيلات صندوق توسعه ملي نيز گفت: چهار ميليارد تومان از محل تسيهلات صندوق توسعه ملي به اين بخش اختصاص داده شده است.

وي در مورد مشكلات دريافت تسهيلات از صندوق گفت: ميزان برداشت و استفاده از تسهيلات صندوق محدوديتي ندارد اما درخواست‌كنندگان براي دريافت بايد بانك عامل خود را مشخص كنند و تعهدات صندوق را مدنظر قرار دهند. به جز سازمان بنادر كه بخش خصوصي در آن سرمايه‌گذاري مي‌كند ديگر بخش‌هاي حمل و نقل از صندوق توسعه ملي تسهيلات دريافت مي‌كنند.

به گفته نيكزاد بخش حمل و نقل ريلي و بندري مجوز فروش اوراق مشاركت براي تامين هزينه‌هاي پروژه‌ها را دريافت كرده‌اند. بخش هوايي نيز از صندوق توسعه ملي تسهيلات دريافت خواهد كرد.

وزير راه و شهرسازي درباره اپراتور دوم بندر شهيد رجايي نيز اظهار كرد: متولي تعيين اپراتور سازمان بنادر است اين سازمان براي جلوگيري از بروز مشكل تصميم گرفته است خود دولت به عنوان متولي وارد شود. تايدواتر نيز به عنوان اپراتور اول همچنان به كار خود ادامه مي‌دهد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت