تلفن سایت

عدم تفاهم شورای شهر و نظام مهندسی

تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳

عدم تفاهم شورای شهر و نظام مهندسی

نشستی که قرار بود روزگذشته با موضوع افزایش کیفیت فضاهای شهری بین سازمان نظام مهندسی تهران و شورای شهر برگزار شود، به دلایل نامعلومی از سوی میزبان- شورای شهر- لغو شد.
درحالی که قرار بود دیروز تفاهم‌نامه‌ای در خصوص بالا بردن کیفیت فضاهای شهری بین سازمان نظام مهندسی تهران و کمیسیون شهرسازی شورای شهر منعقد شود، به‌رغم حضور رئیس و اعضای کمیسیون‌های تخصصی نظام مهندسی تهران، اما اعضای کمیسیون شهرسازی شورای شهر در این نشست حاضر نشدند تا یکبار دیگر شائبه عدم هماهنگی میان این دو نهاد در مدیریت شهری ساختمان‌های تهران، حداقل برای خبرنگاران تقویت شود.
این نشست در حالی لغو شد که اعضای هیات‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی تهران بدون حضور حتی یک نفر از طرف مقابل، شورا را ترک کردند.
برنامه بهبود فضای شهری پایتخت
با این حال رئیس سازمان نظام مهندسی تهران در رابطه با جزئیات این تفاهم‌نامه  گفت: این تفاهم‌نامه قرار است در راستای توسعه خدمات فی‌مابین سازمان نظام مهندسی تهران و شورای شهر تهران به نمایندگی کمیسیون شهرسازی شورای شهر منعقد شود که در قالب آن به‌منظور ارتقای کیفیت فضاهای شهری در پایتخت، محورهای همکاری و سیاست‌های لازم به این منظور تبيین و تشریح شده است.
سعید غفرانی افزود: بنای ما بر این است که براساس مفاد محورهای تنظیم شده این تفاهم‌نامه، همکاری‌های منسجم تری بین شورای شهر و سازمان نظام مهندسی تهران برای ارائه خدمات و استفاده از پتانسیل‌های دو جانبه آغاز شود. وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه قرار است، با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران و دبیران کمیسیون‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی تهران منعقد شود. رئیس سازمان نظام مهندسی تهران توضیح داد: پس از امضای تفاهم‌نامه برای اجرایی کردن آن وارد جزئیات و عملیاتی کردن برنامه‌های آن می‌شویم که امیدواریم با اجرای این برنامه بتوانیم اثرات مثبتی را در فضاهای شهری تهران در راستای ارتقای کیفیت در این فضاها شاهد باشیم. وی در مورد محورهای اصلی تفاهم‌نامه و ضرورت انعقاد آن گفت: هدف اصلی، استفاده از توان و امکانات سازمان نظام مهندسی تهران در رشته‌های هفت‌گانه مهندسی در سطح پایتخت است. غفرانی ادامه داد: همچنین توجه ویژه به مبانی اصلی معماری و شهرسازی در فضاهای شهری مانند معماری ایرانی و اسلامی با تمام ضوابط و معیارهایی که مدنظر است و همچنین پرداختن به امور کیفی ساختمان و المان‌ها و فضاهای شهری با به‌کارگیری تخصص‌ها و توانمندی‌ها موجود در سازمان نظام مهندسی تهران از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است. وی در خصوص تاثیر انعقاد این تفاهم‌نامه در اشتغال مهندسان و حل معضل بیکاری در میان شمار بسیاری از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی مربوط، خاطرنشان کرد: به‌طور قطع این تفاهم‌نامه در حل مشکل اشتغال برخی مهندسان بیکار بی‌تاثیر نخواهد بود؛ چرا که براساس مفاد این تفاهم‌نامه و ماهیت آن، فعالیت‌های تخصصی مهندسی به‌منظور ارتقای کیفیت فضاهای شهری در پایتخت مورد نیاز است که باید از توان تخصصی مهندسان در این زمینه استفاده کنیم.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت