تلفن سایت

رسانه ها از درج آگهی پیش فروش مسکن بدون مجوز خودداری کنند

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۱

رسانه ها از درج آگهی پیش فروش مسکن بدون مجوز خودداری کنند

تهران - وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تمام نشریات و رسانه ها قبل از درج هر نوع آگهی تبلیغاتی در ارتباط با تفکیک و فروش اراضی و پیش فروش واحدهای مسکونی، مکلف به درخواست مجوزهای صادر شده توسط مراجع ذیصلاح هستند.

به گزارش روز یکشنبه وزارت راه و شهرسازی، ˈعلی نیکزادˈ در نامه ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: طبق ماده 9 قانون منع فروش واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی مصوب 1381، تمام جراید و رسانه­ ها قبل از درج هر نوع آگهی تبلیغاتی در ارتباط با تفکیک و فروش اراضی مکلف به درخواست مجوزهای صادر شده توسط مراجع ذیصلاح صدور مجوز از جمله وزارت راه و شهرسازی، از متقاضی آگهی هستند.

وی در ادامه تاکید کرده است: به علاوه طبق مواد 2 و 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی مصوب 1358 شورای عالی انقلاب جمهوری اسلامی ایران، سازندگان واحدهای مسکونی مکلف به دریافت مجوز انتشار آگهی پیش فروش از سازمان مسکن و شهرسازی می­باشند.

نیکزاد سپس افزود: با توجه به حساسیت و ضرورت موجود، امر مورد بحث مجدداً در قانون پیش فروش ساختمان مصوب 1389 مورد حکم قانونگذار واقع شده است و در ماده 21 قانون یاد شده پیش فروشنده مکلف به ارائه مجوز صادره از سوی مراجع ذیصلاح برای انتشار آگهی به مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی و رسانه های گروهی شده است.

وزیر را ه و شهرسازی در این نامه اضافه کرد: با توجه به افزایش تقاضای مسکن و بیم وجود تخلفات و اقدامات غیرقانونی خواهشمند است به منظور جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و نیز برای اجرای تکالیف مندرج در قوانین مذکور، رسانه ها بویژه صدا و سیما مجوزهای صادر شده توسط مراجع ذیصلاح را از متقاضیان انتشار آگهی درخواست کنند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت