تلفن سایت

افتتاح مسکن مهر معطل خدمات سه گانه

تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۳

افتتاح مسکن مهر معطل خدمات سه گانه

اختلاف سرعت بین سازنده‌های ساختمان و عوامل تامین آب و برق و گاز در طرح مسکن‌مهر، مسیر واگذاری واحدهای مسکونی در شهرهای جدید سراسر کشور به خصوص اطراف تهران را با مشکل مواجه کرده و باعث شده برای چندمین‌بار، زمان‌بندی مصوب برای افتتاح‌ها با تاخیر روبه‌رو شود.
پنجشنبه گذشته معاون وزیر راه‌وشهرسازی در امور شهرهای جدید به همراه اعضای هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، از مراحل ساخت‌وساز مسکن‌مهر در شهر جدید پردیس بازدید کردند.
حبیب‌اله طاهرخانی معاون شهرسازی و معماری شرکت عمران شهرهای جدید روزگذشته درباره این بازدید و نکاتی که به عنوان موانع پیش‌روی افتتاح‌های مسکن‌مهر شناسایی شده است، گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان، چندان برای تامین خدمات زیربنایی سه‌گانه پروژه‌های مسکن‌مهر ورود نکرده‌اند و طبق آماری که موجود است، در حال حاضر 80 هزار واحد مسکونی‌مهر در همه شهرهای جدید به پایان مرحله نازک‌کاری رسیده و آماده افتتاح است اما این واحدها فعلا فاقد یک یا همه خدمات سه‌گانه آب و برق و گاز هستند.
طاهرخانی افزود: هر چند دستگاه‌های خدمات‌رسان درباره علت کم‌کاری در تامین خدمات زیربنایی، به مشکلات مالی دستگاه‌ مربوطه اشاره می‌کنند اما به هرحال ساختمان‌های مسکن‌مهر همچون همه ساختمان‌های مسکونی و معمولی شهرها، برای خانوارهای ایرانی طراحی و ساخته شده و دلیلی برای نرساندن خدمات بدیهی سکونت به آنها، وجود ندارد.
معاون شرکت عمران شهرهای جدید در عین حال با بیان اینکه، جلسات فشرده و منظمی در ارتباط با تامین خدمات مسکن‌مهر، با پیگیری‌های وزیر راه‌وشهرسازی و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، تصریح کرد: تصمیم خوبی اخیرا برای شهرهای جدید اتخاذ شد که به موجب آن، از ظرفیت خود پیمانکاران مسکن‌مهر فعال در شهرهای جدید، در جهت ساخت مراکز خدماتی همچون مراکز تجاری، فرهنگی و ورزشی استفاده خواهد شد. طاهرخانی افزود: از طریق تهاتر زمین‌هایی که در شهرهای جدید در اختیار داریم با پیمانکاران، هزینه ساخت این مراکز را بدون رد و بدل کردن مبالغ نقدی، تامین می‌کنیم و با ابزار زمین، محدودیت مالی دولت را در جهت توسعه رفاه سکونتی شهرهای جدید جبران خواهیم کرد.
وی همچنین گفت: هم‌اکنون در شهر جدید پردیس، فاز اول تهاتر زمین با یکی از پیمانکاران بزرگ‌مقیاس را برای ساخت مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی شروع کرده‌ایم.
معاون شهرهای جدید درباره بازدید از پردیس افزود: در جریان این بازدید، در پروژه کوزو مشاهده کردیم 20 هزار نفر کارگر و مهندس همزمان مشغول نازک‌کاری برج‌های در حال ساخت هستند و پیشرفت‌فیزیکی این پروژه و پروژه دره‌بهشت تاحدودی مناسب ارزیابی شد، اما در پروژه‌ انبوه‌سازان، کار كمي عقب است و در حد مورد انتظار فعال نیستند و بايد اقدامات جبراني انجام دهند.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت