تلفن سایت

سقف وام خرید مسکن بر اساس منطقه هر استان

تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۳

سقف وام خرید مسکن بر اساس منطقه هر استان

پیشنهادی که سال گذشته برای کارآمد کردن نظام پرداخت تسهیلات خرید مسکن، در قالب «منطقه‌ای شدن سقف وام خرید براساس میانگین قیمت مسکن در هر استان» مطرح کرد، هم‌اکنون به یک گزینه از سوی کارشناسان بانک‌مسکن برای ارائه به بانک‌مرکزی تبدیل شده است.
تفاوت فاحش بین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهرهای مختلف، باعث شده طراحی یک نسخه واحد برای سقف وام‌خرید مسکن نتواند متقاضیان را در این مسیر پشتیبانی کند.
در حال حاضر اگر چه سقف وام خرید مسکن از 20 میلیون تومان پنج سال گذشته به 35 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، اما این تسهیلات جدید، در کلان‌شهرها و به خصوص بازار مسکن تهران، تقریبا بی‌‌اثر است و همخوانی معنا‌داری با قدرت خرید و ارزش آپارتمان‌ها ندارد.
پاییز سال گذشته در پرونده‌ای که در ضمیمه آخر هفته به چاپ رسید، با محاسبه سهم منطقی وام‌خرید در پوشش قدرت خرید مسکن، اقدام به محاسبه میزان و سقف وام قابل پرداخت در شهرهای مختلف کرد.
روز گذشته خبرگزاری‌فارس در این زمینه اعلام کرد: «از بانک مسکن خبر می‌رسد که مسوولان ارشد بانک مسکن روی این ایده به خوبی کار کرده‌اند و در جلسات کارشناسی خود با بانک مرکزی عنوان کرده‌اند، وام 35 میلیونی مسکن کفاف خرید مسکن در تهران و برخی شهرهای بزرگ را نمی‌دهد.»
روز گذشته یک مقام مسوول در بانک‌مسکن اعلام کرد: پیشنهاد منطقه‌ای شدن پرداخت وام مسکن، دو ماه است که به بانک مرکزی ارائه شده و منتظر مصوب شدن این پیشنهاد جدید از سوی بانک مرکزی هستیم.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت