تلفن سایت

ظوابط مربوط به نحوه برج سازی در تهران

تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۳

ظوابط مربوط به نحوه برج سازی در تهران

تاخیر 17 ماهه از سوی مدیریت شهری تهران در تنظیم و ابلاغ ضوابط بلندمرتبه‌سازی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور را بر آن داشته پیگیر‌ی‌هایی را در این زمینه آغاز کند.
طبق مقررات مصوب شورای‌عالی شهرسازی، شهرداری‌ تهران موظف بود حداکثر 6 ماه بعد از ابلاغ و رونمایی طرح‌تفصیلی جدید تهران، ضوابط مربوط به نحوه احداث برج‌ -ساختمان‌های بیش‌از 8طبقه- را نیز تنظیم و برای تصویب به شورای‌عالی ارائه کند. اما درحالی که طرح تفصیلی جدید اردیبهشت‌ماه سال91 رونمایی شد، از آن زمان تاکنون، خبری از ضوابط بلندمرتبه‌سازی نیست. نبود ضابطه مشخص و مورد تایید شورای‌عالی شهرسازی برای احداث بلندمرتبه‌های مسکونی و تجاری در شهر تهران، در شرایطی است که تقریبا غالب زمین‌های دارای قابلیت برج‌سازی در پایتخت طی این مدت، به گودهای عمیق برای احداث ساختمان‌های 15 تا 25 طبقه تبدیل شده است و شاید دیگر نیازی به تدوین ضابطه نباشد!
هر چند اوایل سال گذشته یک مرکز مطالعاتی وابسته به مدیریت شهری تهران، پیش‌نویس ضوابط بلندمرتبه‌سازی را تهیه کرد، اما در این مدت، نه شهرداری تهران و نه شورای‌شهر خبر یا گزارشی از کم و کیف بررسی‌های احتمالی صورت‌گرفته در این پیش‌نویس، اعلام نکرده است. در این باره روز گذشته دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور اعلام کرد: شورا پیگیری‌های مربوطه برای تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی مخصوص شهر تهران را آغاز کرده است.
پیروز حناچی - دبیر شورا و معاون شهرسازی و معماری وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: شهرداری تهران هنوز برخی از احکام طرح تفصیلی شهر تهران از جمله ضوابط بلندمرتبه سازی را برای تصویب به شورای‌عالی شهرسازی ارسال نکرده است و لازم است توجه شود که طرح تفصیلی شهر تهران از مصوبات طرح جامع شهر تهران است و باید اجرایی شود.
حناچی در خصوص وضعیت طرح تفصیلی تهران و احکام موضعی و موضوعی این طرح که هنوز به تصویب نرسیده است، اظهار كرد: یکی از مباحث مطرح شده در این احکام، بلندمرتبه‌سازی در شهر تهران است که این موارد باید از سوی شهرداری تهران بررسی شود و برای تصویب در اختیار شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گیرد. وی با بیان اینکه عدم بررسی این موضوع از سوی شهرداری تهران سبب شده تا دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری به بررسي آن بپردازد، بیان کرد: طرح تفصیلی شهر تهران از مصوبات طرح جامع شهر تهران است و باید اجرایی شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت