تلفن سایت

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۲

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چند روز پيش مقرر کردند: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان مشمول پرداخت مالیات قرار گیرد.

 به این ترتیب همه سازنده‌ها در مدت زمان 3 سال یعنی از زمان تحویل واحدها (گواهی پایان کار) تا 3 سال بعد باید 25 درصد از سود ناشی از ساخت و فروش را به عنوان مالیات پرداخت کنند. با این حساب واحدهایی که بیش از سه سال از تاریخ صدور گواهی پایان کار آنها نگذشته باشد، مشمول پرداخت مالیاتهستند.
زمزمه‌ها درباره تاثیر دریافت مالیات از سوی سازنده‌ها در بازار مسکن حاکی از این مساله است که امکان دارد حجم ساخت‌وسازها با افت مواجه شود؛ زیرا شاید دیگر ساخت‌وساز برای سازنده‌ها به صرفه نباشد یا اینکه ساخت‌وساز انجام شود اما برای فرار از پرداخت مالیات سازنده‌ها مجبور به خودداری از فروش برای مدت 3 سال شوند و میزان عرضه واحدهای فروشی به طور چشمگیری نزول پیدا کند و درنتیجه افزایش قیمت مسکن را در پی داشته باشد.
همچنین احتمال دارد سازنده‌ها با عرضه واحدهای خود به بازار اجاره حجم زیادی از واحدهای اجاره‌ای را وارد بازار کنند و به همین دلیل نرخ‌های اجاره با کاهش روبه‌رو شود.
این تصمیم نمایندگان مجلس اما و اگرهای فراوانی را طی یکی، دو روز گذشته در پی داشته است که ستون امروز نبض بازار به انعکاس تعدادی از این واکنش‌ها پرداخته است.
یکی از منتقدان بازار مسکن در واکنش به این قانون جدید، عنوان کرد: یعنی سازنده‌ها تا به امروز مالیات پرداخت نمی‌کردند؟ یعنی ساخت‌وساز جزو مشاغلی بوده است که مالیات بردرآمد شامل آن نمی‌شده است!
مصرف کننده دیگری در بازار مسکن بعد از اطلاع از عدم پرداخت مالیات توسط سازنده‌ها، اظهار کرد: در عوض قشر زحمتکش كارگران و كارمندان در خط مقدم پرداخت مالیات قرار دارند.
یک متقاضی در بازار خرید و فروش مسکن، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر مسکن را از دسته کالاهای سرمایه‌ای خارج کنید همه معضلات بخش مسکن خود به خود درست خواهد شد.
از طرف دیگر بسیاری از خریداران در بازار معاملات مسکن درباره دریافت مالیات از سازنده‌ها، معتقدند: این تصمیم باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد و در نتیجه متضرر همیشگی یعنی مصرف‌کننده در اصل باید این مبلغ (مالیات) را پرداخت کند. همچنین عده‌ای از مصرف کننده‌ها در بازار مسکن هشدار دادند: مسکن گران‌تر خواهد شد!
متقاضی دیگری معتقد است که سازنده‌ها مالیات را پرداخت می‌کنند؛ اما در زمان فروش واحدها، قیمت تمام شده ساخت را برای خریداران چند برابر می‌کنند.
علاوه براین سازنده‌ای هم با شرایط فعلی بازار مسکن مجلسی‌ها با این اقدام، ضرب المثل گل بود به سبزه نیزآراسته شد را به ياد آورد و گفت: بنده سازنده هستم و با این حساب، ساخت‌وساز به صرفه نخواهد بود.
تعدادی از مصرف کننده‌ها هم در بازار مسکن به مابقی متقاضیان تاکید کردند: «توجه، مسکن سال آینده گران‌تر خواهد شد.»
نرخ‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا باکیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت