تلفن سایت

ممنوع الخروج شدن بدهکاران میلیاردی شهرداری تهران

تاریخ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

ممنوع الخروج شدن بدهکاران میلیاردی شهرداری تهران

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران اعلام کرد: از مجموع 680 میلیارد تومان طلب معوق شهرداری تهران – اسناد نكول‌شده- فقط 27 میلیارد تومان آن به 15 بدهکار حقیقی و حقوقی مربوط می‌شود که رقم بدهی هر کدام حداقل یک میلیارد تومان است.
به دنبال اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مبنی بر معرفی بدهکاران بزرگ شهرداری تهران و ارائه تخفیفات ویژه شهرداری برای بخشش جریمه دیرکرد بدهی‌ها، روز گذشته حسین محمد پورزرندی معاون شهردار تهران مجموع رقم بدهی این 15 بدهکار اصلی را 27 میلیارد تومان عنوان کرد و از ممنوع‌الخروج شدن آنها خبر داد.
به این ترتیب مابقی طلب شهرداری تهران معادل 653 میلیارد تومان است که به بدهی‌های خرد سال‌های گذشته مربوط می‌شود اما به‌دلیل دیرکرد در پرداخت مشمول جریمه شده‌اند.
پورزرندی با اشاره به بدهی برخی از افراد و شرکت‌ها به شهرداری تهران اظهار کرد: طلب شهرداری تهران طی سال‌های گذشته تاکنون در قالب 45 هزار و 150 فقره چک است که از این تعداد، رقم بدهی 44 هزار و 970 فقره زیر 100 میلیون تومان با احتساب نرخ تورم و دیرکرد است.
او ادامه داد: علاوه‌بر این مبلغ 9 فقره چک بالاتر از یک میلیارد تومان است. مجموع مبلغ این 9 فقره چک 23 میلیارد تومان متعلق به شرکت‌های تعاونی مسکن و افراد حقیقی است. این افراد و شرکت‌ها به‌دلیل بدهی بالا به شهرداری تهران ممنوع‌الخروج شده‌اند.
پورزرندی تصریح کرد: 7 فقره چک هم بین 500 هزار تا یک میلیون تومان است که در مجموع رقم این چک‌ها 4 میلیارد و 600 میلیون تومان است.
او تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، جریمه دیرکرد بدهی‌های زیر 100 میلیون تومان تا قبل از سال 82، مشمول 80 درصد تخفیف می‌شوند. همین‌طور بدهی‌های مربوط به قبل از سال 89، شامل 60 درصد تخفیف و قبل از سال 90، 40 درصد تخفیف داده خواهد شد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت