تلفن سایت

کاهش درآمد شهرداری در سال جاری

تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

 کاهش درآمد شهرداری در سال جاری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر از رشد 72 درصدی بودجه مناطق 22 گانه شهرداری تهران در بودجه سال 93 نسبت به بودجه سال جاری خبر داد.
با افزایش بودجه مناطق و کاهش بودجه معاونت‌های شهرداری تهران به نظر می‌رسد از سال آینده شاهد کاهش تعداد پروژه‌های بزرگ مقیاس شهری (که عموما با نظر شخص شهردار اجرایی می‌شد) و افزایش پروژه‌های محلی در مناطق مختلف شهر با نظر شهرداران منطقه خواهیم بود.
علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در تشریح اقدامات این کمیسیون در سال جاری به افزایش سهم بودجه مناطق جنوبی در راستای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر اشاره کرد و گفت: سهم بودجه مناطق جنوبی شهر تهران از 38 درصد در بودجه 92 به 46 درصد در بودجه سال آینده رسیده است.
دبیر با اشاره به بررسی اسناد نکول شده-اسنادی که از سال‌ها قبل پرداخت نشده‌اند و تاریخ سررسید آنها پایان سال 91 بوده و به عنوان بدهی افراد حقیقی و حقوقی به شهرداری تهران محسوب می‌شوند- در شورای شهر اظهار کرد: اسناد نکول شده مربوط به دیرکرد چک‌ها است؛ در جلسه غیرعلنی شورا اسامی 15 بدهکار بزرگ را بدون تعارف استخراج کردیم و تبصره‌ای تعیین کردیم که برای اسناد نکول شده بالای 2 میلیارد تومان بیشتر از 30 درصد تخفیف اعمال نخواهد شد.
مجموع طلب شهرداری تهران بابت اسناد نکول شده در سال‌های گذشته 680 میلیارد تومان اعلام شده است. بنابر اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افراد زیادی به شهرداری بدهکار هستند البته این بحث مربوط به اسناد نکولی بوده یعنی برخی افراد به شهرداری چک دادند و به‌دلیل پرداخت نکردن به آن جریمه دیرکرد خورده است. مثلا اگر فردی یک میلیون تومان به شهرداری چک داده به‌دلیل نپرداختن، این رقم با گذشت سال‌ها به 20 میلیون تومان تبدیل شده است.
او افزود: بین بدهکاران مذکور هم اسامی شرکت‌ها و هم اسامی افراد وجود دارد که البته برای آنها هم بخشودگی‌ اندکی (زیر 30 درصد در رقم دیرکرد) در نظر گرفته‌ایم.  یکی از بدهکاران که در نامه‌ قالیباف به مسجدجامعی به آن اشاره شده حدود 20 میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است.
تدابیر ویژه برای خروج از رکود درآمدی
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مبنی بر کاهش درآمد شهرداری در سال جاری نسبت به سال گذشته به‌دلیل رکود موجود در بازار مسکن و اینکه چه تدابیر ویژه‌ای برای جبران درآمد شهرداری از این محل درنظر گرفته شده است؟ تصریح کرد: تاکنون بیش از 95 درصد درآمد شهرداری تهران در سال جاری محقق شده است. با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری از محل ساخت وساز، بعد از 11 سال نرخ تراکم را برای سال 92 به صورت میانگین 24 درصد افزایش دادیم به این دلیل که اگر افزایش نرخ وجود نداشت سال آینده میزان تغییر کاربری و فروش تراکم بیشتر می‌شد.  او اضافه کرد: از این رو با افزایش نرخ، حتی اگر تعداد پروانه‌ها در سال آینده کاهش یابد به درآمد مورد نظر خواهیم رسید. او تاکید کرد: از سوی دیگر بر افزایش درآمدهای پایدار همچون مالیات بر ارزش افزوده و عوارض نوسازی تاکید داریم تا از این طریق کاهش حجم درآمدهای ناپایدار شهری جبران شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت