تلفن سایت

تخلفات عمده ساختمانی در تهران

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

تخلفات عمده ساختمانی در تهران

معاون نظارت شوراي شهر تهران با اعلام نتايج نظارت 6ماهه بر مديريت شهري پايتخت، عمده گزارش‌هايي را كه از طرف شهروندان تحت عنوان شكايت يا اعلام تخلف به اين معاونت واصل شده است متوجه حوزه «شهرسازي» عنوان كرد و گفت: در تهران مشکلات عدیده‌ای در امر تخریب باغات، ساخت‌وساز در ارتفاعات 1800 متر، تخلف در حریم تهران مشاهده می‌شود که نشان از گسترش بی‌رویه تهران بوده است که ما در معاونت نظارت شورای شهر تهران به این مساله رسیدیم که موضوعات باید به‌صورت بخش‌بندی پیگیری شود.
عباس جدیدی در نشست خبری خود با اشاره به عملکرد 6 ‌ماهه معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: معاونت نظارت در دوره جدید تلاش کرد تا از تجارب سال‌های گذشته استفاده کاملی ببرد که در واقع می‌توان به این نکته اشاره کرد که معاونت نظارت شورای شهر در مسیر جدید قرار گرفت.
وی تصریح کرد: زمانی که شورای چهارم فعالیت خود را شروع کرد، مدتی به‌دلیل تشکیل کمیسیون‌ها و جابه‌جایی اعضا، معاونت نظارت شورای شهر نتوانست آن‌طور که باید وظایف خود را انجام دهد؛ اما در ادامه در مسیر نظارت قرار گرفت و خوشبختانه عملکرد خوبی داشته است.
جدیدی با اشاره به اینکه «مساله محوری» یکی از آیتم‌های ویژه معاونت نظارت شورای شهر محسوب می‌شود، گفت: با توجه به گستردگی شهر تهران باید مسائل و مشکلات شهر اولویت‌بندی می‌شد که در این زمینه معاونت نظارت شورای شهر 4 محور را در اولویت کار خود قرار داد.
جدیدی گفت: یکی از اولویت‌های معاونت نظارت شورای شهر، رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان است ضمن اینکه در 6 ماه گذشته بیشترین شکایات در حوزه شهرسازی بوده است.
دليل تخلفات؛ تعدد بخشنامه‌ها
وی افزود: متاسفانه، در سال‌های گذشته به‌دلیل تعدد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، ساخت‌وسازهای بی‌رویه در تهران گسترش پیدا کرده و مردم را دچار سردرگمی کرده است، چرا که در برخی از مناطق دستورالعمل‌ها به صورت سلیقه‌ای کار شده بود و معاونت نظارت شورای شهر را از مسیر خود خارج کرده بود.
معاونت نظارت شورای شهر تهران اظهار کرد: در امر معاونت نظارت شورای شهر با برخی از مشکلات حقوقی و قانونی روبه‌رو هستیم که امیدواریم این مسائل و مشکلات در صحن شورا اصلاح شوند.
طلب مردم از شهرداری
جدیدی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که شهروندان به آن تاکید داشته‌اند این است که در برخی مناطق هنوز نتوانسته‌اند پول املاکشان را که در طرح قرار گرفته بودند از شهرداری بگیرند که امیدواریم تدابیری برای این موضوع اتخاذ شود و مشکلات شهروندان برطرف شود.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات معاونت نظارت شورای شهر استفاده از دبیران شورایاری‌ها و سرای محلات بود که ما از این افراد خواستیم در امر نظارت و ساخت‌وسازهای غیرمجاز ما را همراهی کنند.
جدیدی گفت: چهار اولویت در ابتدای فعالیت معاونت نظارت شورای شهر در دستورکار قرار گرفت که از آن‌جمله می‌توان به حوزه شهرسازی و معماری (طرح تفصیلی، شوراهای معماری و شهرداری) ـ ارتقا و توسعه شهر الکترونیک (دفاتر خدمات الکترونیک، هوشمندسازی سیستم‌ها) ـ ساماندهی اموال و املاک شهرداری تهران و ارتقاي کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان در این حوزه ـ ساماندهی قراردادهای منعقده و نظارت بر پیمانکاران و ارائه‌دهندگان خدمات غیر مستقیم به شهروندان اشاره کرد.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت