تلفن سایت

کسری درآمد بودجه شهرداری تهران

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

کسری درآمد بودجه شهرداری تهران

رکود ساخت‌وساز در تهران درآمدهای شهرداری تهران را با افت مواجه کرد.
از آنجا که هر ساله بیش از 60 درصد درآمدهای شهری از محل ساخت‌وساز تامین می‌شود، شهرداری تهران طبق روال هر سال به امید تحقق 100 درصدی درآمدها در نیمه دوم سال جاری متمم 3هزار و 500 میلیارد تومانی را به تصویب شورای شهر رساند. اما برخلاف نیمه نخست سال جاری، روند ساخت‌وساز در 6ماهه دوم با کاهش چشمگیری همراه شد؛ به گونه‌ای که معاون مالی شهرداری با اعلام تحقق 95 درصدی درآمدها در مقطع کنونی از کاهش درآمدهای شهرداری تهران از محل ساخت‌وساز خبر مي‌دهد.
حسین محمد پورزرندی معاون مالی اقتصادی شهرداری اظهار کرد: در سال جاری بیش از 95 درصد درآمدهای نقدی و غیر نقدی شهرداری تهران میسر شده است؛ البته امیدواریم تا پایان سال به 100 درصد برسد.
پورزرندی تصریح کرد: آنچه مشخص است این است که در سال‌های گذشته با احتساب متمم، معمولا بودجه شهرداری محقق شده است و نزدیک به سقف بودجه شدیم و اگر جمع بودجه‌ها در نظر گرفته شود، سال گذشته اندکی حتی بیش از بودجه پیش‌بینی شده این درآمدها تحقق یافت.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: درآمدهای ناشی از ساخت‌وساز شهرداری سال گذشته حدود 60 درصد بود که امسال به حدود 50 درصد کاهش یافته است و این در حالی است که سال‌های گذشته تمام درآمد شهرداری از محل ساخت‌وساز تامین می‌شد.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت