تلفن سایت

مطالبه ساكنان «پرند» از شهرداری

تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۱

در آستانه تولد دو‌ماهگي شهرداري پرند اعلام شد
مطالبه ساكنان «پرند» از شهرداري
سه‌گام ضروري براي تحول شهري در پرند
امكانات شهري و فضاي‌سبز جايگزين خاك و تپه‌ها شود

اهالي شهر جديد پرند در آستانه تولد دو‌ماهگي شهرداري در اين منطقه، خواستار جايگزين شدن امكانات شهري بخصوص فضاي‌سبز، با خاك و تپه‌هاي پرند شده‌اند.
شهرداري تازه‌ تاسيس پرند، دو ماه پيش نيمه ساخته شده اين شهر را از وزارت راه‌وشهرسازي تحويل گرفت تا مطابق ماموريت‌هايي كه استانداري تهران برايش تعريف كرده در گام اول محيط شهر را براي ساكنان مسكن‌مهر مهاجرت كرده از پايتخت فراهم كند و در گام بعد، مقدمات طرح نيمه‌خام دولت براي انتقال پايتخت اداري از تهران به پرند را به وجود بياورد.
هر چند انتظار «اقدام سريع» توسط دستگاهي كه بيش‌از يك ماه از عمرش مي‌گذرد عجيب و رويايي به نظر مي‌رسد، اما در پرند كه قرار است تا پايان امسال 6درصد جمعيت تهران را جذب كند، پيش پا افتاده‌ترين توقع ساكنان جديدش تبديل پرند به شهري در قد و قواره همسايه ديوار به ديوار تهران است!
در شهر جديد پرند به جز انبوه آپارتمان و مسكن‌مهر، تركيب ديگري كه بتواند از برنامه جذاب‌سازي اين منطقه براي جذب جمعيت سرريز تهران دفاع كند، وجود ندارد.
پارك و فضاي‌سبز به عنوان بديهي‌ترين امكانات شهري در پرند ناياب است و هنوز بعد از بيش‌از يك دهه از تاسيس اين شهر جديد، يك بيمارستان در اين شهر موجود نيست و گذشته از آن، مركز تجاري چندمنظوره، سينما و باشگاه‌ ورزشي هم وجود ندارد.
در عوض دولت تا جايي كه زمين‌هاي‌بكر در پرند اجازه داده، مسكن‌مهر ساخته و ظرفيت سكونتي اين شهر 10ساله را ظرف مدت دو سال حداقل 10 برابر توسعه داده است.
حالا افرادي كه طي ماه‌هاي اخير با خريد واحدهاي مسكوني‌مهر به پرند پا گذاشته‌اند از شهرداري تازه تاسيس درخواست كرده‌اند نماي پرند را از خاك و برهوت و خشكي به نماي مطلوب و استاندارد شهري تغيير دهد.
 مديريت فازهاي صفر، يك و دو شهر جديد پرند در اختيار شهرداري قرار گرفته و 3 فاز بعدي به علت ساخت‌وساز مسكن‌مهر در آنجا كماكان در مالكيت دولت است.
شهرداري پرند بايد ظرف مدت كوتاه و به شكل ضرب‌الاجل، قسمت ورودي شهر را سامان‌دهي كند و آنجا را متناسب با پايتخت مسكن‌مهر و شبيه منطقه ابتدايي ساير شهرها، ساخته و طراحي كند.
در حال حاضر ورودي پرند به كارگاه ساختماني شباهت بيشتري دارد.
دومين قدم سريع شهرداري پرند بايد حذف مسيرهاي خاكي از حاشيه خيابان‌هاي اصلي و ايجاد كمربندسبز در آنها باشد.
قدم سوم، ورود شهرداري به حوزه جذب سرمايه‌گذاري شهري براي راه‌اندازي مجتمع‌هاي تجاري-خدماتي در پرند است.
مسوولان پرند مي‌گويند سرماي زودرس، فرصت زيادي براي اقدامات عيني شهرداري باقي نگذاشته و نياز است مقدمات اين سه گام مورد نياز براي تحول شهري در اين منطقه ظرف دو ماه آينده فراهم شود.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت