تلفن سایت

اولین "طرح کلید به کلید" نوسازی بافت فرسوده در تهران اجرا می‌شود

تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۱

با همکاری وزارت‌ شهرسازي و بانک مسکن

اولین "طرح کلید به کلید" نوسازی بافت فرسوده در تهران اجرا می‌شود



اولین "طرح کلید به کلید " نوسازی بافت فرسوده در تهران با همکاری بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازي اجرا می‌شود.

مجيد كيانپور اظهار كرد: بهسازي و نوسازي در بافت فرسوده به خودي خود اتفاق نمي‌افتد مگر اين‌كه روش‌ها و مراحل مختلف با استفاده از تمام ظرفيت‌ها به اين عمل تسريع ببخشد. يكي از روش‌هاي پيش‌رو كه در حال اجراي آن هستيم طرح "كليد به كليد" است.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: بسياري از ساكنان بافت‌هاي فرسوده به دليل تعلق خاطر و زندگي از سال‌هاي گذشته در يك منطقه خاص، نمي‌خواهند از محله‌ي خود خارج شوند.

كيانپور ادامه داد: از طرفي شايد بسياري از ساكنان بافت فرسوده تخصص و توانایی نوسازي ملك خود را نداشته باشند. طرح "كليد به كليد" براي نوسازي و بهسازي به اين مردم پيشنهاد مي‌شود.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت: در طرح كليد به كليد ارزش روز ملك متقاضي مشخص مي‌شود و به تناسب آن يكي از واحد‌هاي نوساز منطقه كه در حال ساخت است، به او تعلق مي‌گيرد كه اين كار طي مدت زمان مشخص انجام مي‌شود.

معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي ساكنان بافت‌هاي فرسوده بهتر نيست كه در مشاركت با سازندگان بخش خصوصي ملك خود را بازسازي كنند؟ گفت: مشاركت عمليات ساخت‌وساز عمدتا تک پلاک بوده و نوسازی اجرا نمي‌شود، ضمن آنكه پلاك‌هاي بافت فرسوده در محله سيروس و برخي از ديگر محلات در متراژ‌هاي پايين‌ هستند و بايد چند پلاك را تجميع كرد تا در نهايت صاحبان اين پلاك‌ها بتوانند آپارتمان نوساز در متراژ مناسب داشته باشند.

وي خاطر نشان كرد: محله سيروس تهران پايلوت طرح «كليد به كليد» است و در صورت توفیق، اين طرح را در ديگر بافت‌هاي فرسوده تهران و ديگر شهرهاي كشور اجرا خواهيم كرد.

به گفته‌ كيانپور اولین پروژه فاز اول طرح «كليد به كليد» منطقه سيروس واقع در محور شهيد موسوي كياني در محدوده‌ای بالغ بر يك هكتار اجرا و 233 واحد نوسازی ساخته خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين از ادامه طرح در محله‌اي در مجاورت سيروس خبر داد و افزود: در فاز دوم طرح پایلوت ساخت 400 واحد نيز به اجرا در می‌آید.

مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران اظهار كرد: دوسال پس از تحويل‌گرفتن ملك كلنگي، آپارتمان نوساز تحويل داده مي‌شود. در زمان انجام ساخت‌وساز پس از مشخص‌شدن ارزش زماني ملك مبلغي از بهاي ملك در اختيار صاحب آن براي رهن خانه‌اي براي سكونت در زمان ساخت‌وساز قرار داده مي‌شود كه اين رقم به تناسب ارزش ملك متفاوت است.

كيان‌پور افزود: پس از اتمام كار و تحويل واحد نوسازي شده مابه‌التفاوت پرداخت بابت قدر السهم ملك كه ممكن است بيشتر از زمين باشد، دريافت مي‌شود.

وي در مورد مراحل ساخت طرح «كليد به كليد» گفت: املاك تملك‌شده تخريب شدند و به دنبال اخذ تسهيلات هستيم. براي هر واحد 20 تا 25 ميليون تومان تسهيلات از بانك مسكن دريافت مي‌كنيم. اين رقم از محل تسهيلات بافت فرسوده پرداخت خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره‌ مشخصات ساختمان‌هاي طرح «كليد به كليد» گفت: اين محله به صورت بلوك شهري نوسازي خواهند شد. ساختمان‌هاي آن پنج تا شش طبقه، داراي دو طبقه پاركينگ است كه واحد‌هايي بين 50 تا 90 متر خواهد داشت. در اين ساختمان‌ها سعي شده الگوي مصرف رعايت شود.

به گفته‌ كيانپور طرح «كليد به كليد» از سال 90 طراحي و زمينه‌سازي براي اجراي آن آغاز شد و در حال حاضر با سرعت خوبي در حال پيشرفت است.


نظر بدهید:

مرقد مطهر امام رضا (ع) در کدام شهر است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت