تلفن سایت

۵درصد واحدهاي مسكوني‌مهر سنددار شدند

تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۲

5درصد واحدهاي مسكوني‌مهر سنددار شدند

آغازصدور  سند محضری مسکن مهر

رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اعلام اينكه در 9ماه اول امسال بيش از 47 هزار فقره سند محضري براي مالكيت اعيان واحدهاي مسكوني‌مهر صادر شده است، از رشد بيش از 100درصدي در حجم صدور سندمحضري براي مسكن‌مهر خبر داد.

 هر چند سنددار شدن 47 هزار واحد مسكوني‌مهر در مقابل يك ميليون واحد افتتاح شده و تحويل داده‌شده حكايت از ابهام مالكيتي در بيش از 90درصد از آپارتما‌ن‌هاي مسكن‌‌‌مهر است اما رشد دو برابري در پروسه صدور سند از بهبود نسبي اوضاع حكايت مي‌كند. 

در برخي مناطق كشور همچون شهر جديد پرند كه بيشترين واحدهاي مسكوني‌مهر در آنجا ساخته شده، هنوز سند كلي زمين‌هاي ‌99ساله تفكيك نشده است طوري‌كه براي انتقال سند اعياني واحدها، بايد ابتدا سند مادر به قطعات كوچك مربوط به هر ساختماني كه روي اين زمين‌ها ساخته شده، تبديل شود و سپس سند اعياني منتقل شود. 

مسوولان مسكن‌مهر مي‌گويند: پروسه تفكيك سند زمين‌هاي 99ساله شايد حداقل به يك سال زمان نياز داشته باشد. 

در اين باره معاون قوه‌قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روز گذشته از رشد 20درصدی صدور اسناد مالکیت کاداستری طی 9 ماهه اول سال 92 خبر داد. 

احمد تویسرکانی اظهار کرد: در نه ماهه سال 1392 یک میلیون و 855 هزار و 886 سند مالکیت با رشد 20 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در کشور صادر شده که یک میلیون و 848 هزار و 756 فقره از این تعداد، سند کاداستری یا تک برگی با رشد 21 درصدی به نسبت سال گذشته همراه بوده است. 

وی افزود: سهم اسناد مالکیت کاداستری از کل اسناد مالکیت صادره طی این مدت در مقایسه با کل اسناد مالکیت صادره به نسبت مدت مشابه سال گذشته 6/ 99 درصد بوده است. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به رشد 113 درصدی صدور اسناد مسکن مهر در 9 ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته اظهار کرد: در این مدت 47 هزار و 562 سند مالکیت در اجرای طرح مسکن مهر صادر شده است.  وی اجرای کاداستر شهری و روستایی را از اقدامات مهم این سازمان برشمرد و گفت: در 9 ماهه سال‌جاری 63 هزار و 750 هکتار نقشه کاداستر شهری و 252هزار و 479 هکتار نقشه کاداستر بافت مسکونی روستایی و زراعی در این سازمان تهیه شده است. 

تویسرکانی افزود: در این مدت همچنین پنج هزار و 23 سند مالکیت موقوفه با رشد 82 درصدی و چهار هزار و 305 سند مالکیت اراضی ملی شده و مراتع با رشد 11 درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل در کشور صادر شده است.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت