تلفن سایت

برنامه های دولت برای خروج رکود مسکن

تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۲

برنامه های دولت برای خروج رکود مسکن

وزير راه‌وشهرسازي با بيان اينكه توليد و عرضه مسكن در وضعيت خوبي قرار دارد، گفت: بايد براي تحريك تقاضا و خروج از ركود مسكن، برنامه‌هايي را در وزارت راه‌وشهرسازي پيگيري كنيم و البته بانك‌مسكن نيز در اين مورد بايد تصميم‌گيري كند.
عباس آخوندي روز گذشته در حاشيه همايشي در جمع خبرنگاران، اعلام كرد: براي خروج از ركود مسكن به دنبال این هستیم با انواع روش‌های مالی زمین و ساختمان و همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار این برنامه را اجرایی کنیم.
آخوندي با اشاره به اجرايي‌شدن توافقات ژنو گفت: در 6 ماه پيش‌رو مهم‌ترين وظيفه مهندسان خارج كردن كشور از ركود است و مسكن پيشتاز اين خروج خواهد بود.
وي پيشنهاد كرد: شورايي در حوزه مسكن و حمل و نقل براي خروج از ركود تشكيل شود و برنامه خروج از ركود اقتصادي را تدوين كند.
انتقاد از مهندسان آخوندي روزگذشته در جمع مهندسان صنعت احداث، فرصت را غنيمت شمرد و بدون اشاره مستقيم به حوادث روزانه ريزش‌هاي ساختماني و مباحثي كه در حوزه امضا‌فروشي برخي مهندسان‌ناظر و نظارت از راه‌‌ دور آنها مطرح است، گفت: صنعت احداث قبل از انتخابات سه بيانيه منتشر كرد كه لازم است در حال حاضر به اجراي بيانيه‌هاي خود برگردد. در اين بيانيه‌ها تاكيد شده بود مهندسي هم حق است هم مسووليت كه حق بحثي در حوزه فني و جلوه ديگري در حوزه اجتماعي دارد. وزیر راه‌و شهرسازی با بیان اینکه صلاحيت مهندسي كه توسط كارمند صادر مي‌شود بنيانش بر باد است، افزود: مفهوم صلاحيت يعني اينكه مسووليت انجام و در ادامه عواقب آن كار را مي‌پذيرم. حال وقتي كه كارمندي صلاحيت مهندسي مي‌دهد چه كسي بايد اظهارات ناشي از عملكرد نامطلوب مهندسان را جبران كند؟
به گزارش روابط‌عمومي وزارت راه‌وشهرسازي، آخوندي با اعلام آمادگي براي گفت‌وگو‌هاي جدي در باب مسووليت مهندسان، افزود: صلاحيت در جوامع حرفه‌اي شامل بيمه محصول نهايي مهندس نيز مي‌شود تا اگر مهندسي دچار خطا شد، بيمه خسارت‌هاي ناشي از آن را پرداخت ‌كند.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت