تلفن سایت

مهندسان سراسر کشور خدمات بیمه‌ای دریافت می‌کنند

تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱

براساس تفاهمنامه که میان سازمان نظام مهندسی و بیمه میهن به امضا رسید، خدمات بیمه‌ای به مهندسان سراسر کشور ارائه می‌شود.

 

میثم جعفری رئیس هیات مدیره باشگاه سازمان نظام مهندسی کشور در مراسم انعقاد این تفاهمنامه گفت: باشگاه سازمان نظام مهندسی کشور از اسفندماه سال گذشته با ارائه خدمات مختلفی در حوزه های رفاهی، بیمه ای، فرهنگی، گردشگری، علمی و پژوهشی تاسیس شد.

وی ‌با بیان اینکه این باشگاه در هفت رشته مهندسی به 167 هزار مهندس عضو این باشگاه خدمات ارائه می کند، تاکید کرد: پس از یک ماه رایزنی با بیمه میهن موفق شدیم اولین تفاهمنامه در سطح کشور برای مهندسان را به مرحله انعقاد تفاهمنامه برسانیم تا بر اساس این تفاهم نامه خدمات ویژه ای به جامعه مهندسان ارایه و آنها را از تخفیف دو برابری برخوردار کنیم.

جعفری ادامه داد:در قدم بعدی تلاش می کنیم تا اطلاعات مهندسان عضو این باشگاه را در اختیار بیمه میهن قرار دهیم.

به گفته رئیس هیات مدیره باشگاه سازمان نظام مهندسی کشور از امروز سامانه پیام کوتاه ارائه خدمات را به 167 هزار عضو خود آغاز می کند.

*ساختمان‌هایی که بیمه ندارند، کلنگی محسوب می‌شوند

علی موسی‌الرضا مدیر عامل شرکت بیمه میهن نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در مرکز پژوهش‌های مجلس هفته‌ گذشته اعلام شد 1300 میلیارد تومان در زلزله آذربایجان خسارت وارد شده است، گفت: حجم اندکی از این مبلغ به کل بیمه‌های کشور اعلام شده و این نشان می دهد که ساختمان‌های کشور بیمه نیستند و زمانی که ساختمانی بیمه کیفیت ساخت ندارد از همان اول کلنگی محسوب می‌شود.

وی گفت: همه تصور می کنند که بیمه تنها برای جبران خسارت تاسیس شده است که البته درست است بیمه ها جبران خسارت می کنند اما باید بدانیم که هدف از بیمه رعایت مقررات ملی ساختمان است.

موسی‌الرضا اضافه کرد: برای بیمه‌کردن یک ساختمان، باید مولفه‌های خاصی همچون رعایت مقررات ملی، استفاده از مصالح استاندارد، استفاده از کارگر ماهر، مشخص شدن نظام حقوقی و شناخت قصور در ریسک حوادث غیرمترقبه رعایت شود تا آن ساختمان بیمه شود، بنابراین اگر این موارد رعایت شود دیگر با وقوع زلزله، شاهد خرابی های زیاد و سپس منتظر پرداخت خسارت از سوی شرکت بیمه باشیم.

وی تاکید کرد: هر ساختمانی که بیمه نیست، کیفیت ساخت ندارد و از همان ابتدای تحویل به مالک کلنگی محسوب می‌شود، زیرا معلوم نیست مصالح استاندارد در آن استفاده شده است و یا کارگران سازنده‌ آن متخصص بودند.

مدیرعامل شرکت بیمه میهن گفت: امروز علاوه بر کیفیت ساخت شرکت بیمه تمام خطرات و ریسک‌هایی که از ابتدای ساخت تا 10 سال بعد از تحویل و بهره‌برداری وجود دارد را بیمه می‌کند.

به گفته موسی‌الرضا ،بیمه شدگان با پرداخت سالانه 45 هزار تومان در حقیقت بیمه در کنار آنها خواهد بود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت