تلفن سایت

طرح «شركت‌محله»برای اجرا در بافت فرسوده

تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۲

طرح «شركت‌محله»برای اجرا در بافت فرسوده

پيشنهاد نوسازی مناطق وسيعي از بافت‌فرسوده شهر تهران از طريق طرح «شركت‌محله» كه در آن بانك‌هاي تجاري متولي تجميع، تملك، تخريب و نوسازي املاك فرسوده خواهند شد، براي بررسي و پيگيري به وزارت راه‌وشهرسازي ارائه شد.
در اين طرح قرار است از ظرفيت اعتباري بانك‌ها در جهت تملك و نوسازي املاك فرسوده به صورت سراسري و در حد محله‌به‌محله استفاده شود و در مقابل، بانك‌ها با راه‌اندازي شركت‌محله در اين موضوع، تضمين لازم براي ارزش‌افزوده ناشي از نوسازي را به مالكان خانه‌هاي فرسوده ارائه كنند.
مجري صنعتي‌سازي مسكن در كشور – مپسا- پيشنهادكننده اين طرح است كه محتواي آن را اخيرا در نامه‌اي به وزير راه‌وشهرسازي، براي دولت تشريح كرده تا در صورت موافقت وزير با اجراي آن، كارگروهي براي تدوين پروسه عملياتي طرح شكل بگيرد. در اين نامه‌ آمده است: در قالب طرح پيشنهادي شركت‌محله، هر يك از بانك‌هاي تجاري متولي تعدادي از مناطق شهري شده و صاحبان املاك فرسوده با واگذاري املاك فرسوده خود به شركت سهامي شركت محله خواهند توانست علاوه بر خريد سهام و مشاركت در سود ارزش افزوده، حداقل معادل 2/1 برابر املاك واگذار شده، واحد نوساز دريافت كنند. چالشي كه طي سال‌هاي اخير در بافت‌فرسوده شهر تهران، مانع از تسريع در نوسازي شده بود از يك‌سو دخالت نهادهاي سياست‌گذار در پروژه‌ها و رقابت فرسايشي با بخش‌خصوصي بود و از سوي ديگر فقر تسهيلات بانكي قابل ارائه به سازنده‌ها براي نوسازي باعث کندي سرعت نوسازي شده بود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت