تلفن سایت

رکود در بازار مسکن

تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱

مدير كل مسكن و شهرسازي استان تهران:

بازار مسكن در ركود است/ مسكن ويژه تهران باعث تعديل پيش‌فروش خانه شد




مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران اعلام كرد: به‌طور قطع دولت براي موضوع مسكن تهران بي‌برنامه نيست و هر جا كه احساس نياز كند در پي ايجاد برنامه‌اي جديد است.

تقي رضايي درباره‌ وضعيت بازار مسكن در تهران اظهار كرد: در حال حاضر بازار مسكن در ركود است.

وي با اشاره به روند معاملات مسكن در استان تهران گفت: اجراي طرح‌هاي مسكن از سوي دولت هم‌چون مسكن ويژه تهران باعث تعديل پيش‌فروش مسكن شده است.

مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران خاطر نشان كرد: در بازار پيش‌فروش مسكن عطشي وجود داشت كه با توجه به اجراي طرح مسكن ويژه تهران كنترل شد.

رضايي با بيان اين‌كه تعديل پيش‌فروش مسكن شرايط را براي خريد فراهم مي‌كند، تاكيد كرد: قيمت‌ها در بازار تهران كنترل شده و ديگر شتاب افزايشي ندارد.

وي در بيان دلايل كنترل قيمت مسكن در تهران اظهار كرد: رسيدن به اين مهم دلايل مختلف اقتصادي دارد كه يكي از آنها اجراي طرح ويژه در شهر تهران بود كه بخشي از تقاضا را پاسخ داد.

مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران خاطر نشان كرد: تحويل واحد‌هاي مسكوني مهر به متقاضيان آن، بخشي از جامعه متقاضي مسكن را صاحبخانه كرد و كاهش اين بخش از تقاضا به كنترل قيمت و نيز ركود در بازار مسكن كمك كرد.

رضايي در پاسخ به اين پرسش كه دولت در نيمه دوم سال براي مسكن در تهران و كنترل قيمت در اين بازه زماني چه برنامه‌اي دارد، گفت: به‌طور قطع دولت براي موضوع مسكن تهران بي‌برنامه نيست. هرجا احساس كنيم نياز ورود وزارت راه و شهرسازي به حوزه‌ مسكن وجود دارد، طي جلسات كارشناسي در پي ايجاد برنامه‌اي جديد هستيم.

وي خاطر نشان كرد: طرح مسكن مهر، مسكن مهر ملكي، بافت‌هاي فرسوده و نيز مسكن ويژه تهران از جمله برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي در مقاطع مختلف زماني براي كنترل بازار مسكن بوده است.

مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران هم‌چنين ادامه داد: سياست‌هاي مكمل عرضه‌شده از سوي وزارت راه و شهرسازي سوداگري در بازار مسكن را كاهش مي‌دهد و به اين ترتيب مي‌توان به كنترل قيمت اميدوار بود.

رضايي با تاكيد بر اين‌كه وزارت راه و شهرسازي نشان داده است در مقاطع مختلف به ويژه براي شهر تهران برنامه‌هاي خاصي در بازار مسكن دارد، تصريح كرد: تمام طرح‌هاي مكمل كه تاكنون به عنوان كاتاليزور طراحي و اجرا شده‌اند، موثر واقع شده و اهداف تعيين‌شده را محقق كرده‌اند.

وي افزود: تا سال 86 افزايش چشم‌گير قيمت مسكن در كشور وجود داشت، اما دولت به صورت جدي با طرح مسكن مهر وارد بازار شد تا شتاب قيمت را كنترل كند؛ امري كه محقق شد.

 

** استفاده از وام مسكن كه در نشريات فروخته مي‌شود مي‌تواند دردسرساز باشد

مديركل مسكن و شهرسازي استان تهران در مورد استفاده مردم از وام مسكن كه در نشريات تبليغ مي‌شوند، تاكيد كرد: ما استفاده از اين نوع وام را توصيه نمي‌كنيم.

رضايي خاطر نشان كرد: اين‌كه تبليغ فروش وام مسكن در جرايد امري قانوني هست يا خير را مسوولان بانكي بايد مشخص كنند، اما آنچه مشخص است استفاده از چنين امكاني مي‌تواند براي متقاضيان خريد مسكن دردسر‌ساز باشد.

وي با بيان اين‌‌كه هرقدر مردم از خريد وام مسكن از مجاري جز بانك دور باشند به نفع آنهاست، گفت: كساني كه اين وام را دريافت مي‌كنند نيز جزو كساني به‌شمار مي‌آيند كه از وام دولتي استفاده كرده‌اند و از دريافت واحد‌هاي مسكوني دولتي هم‌چون طرح مسكن مهر و مسكن ويژه تهران محروم خواهند بود.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت