تلفن سایت

تصویر شهر ری بعد از جدایی

تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۹۱

 

ریيس شوراي‌شهر تهران در جمع مردم شهرري سخنراني كرد
تصوير «شهرري» بعداز «جدايي» به روايت «چمران»

ریيس شوراي‌شهر تهران با حضور در يك فرهنگسرا در شهرري، نسبت به برخي وعده‌هايي كه دولت بابت جدايي اين منطقه از تهران داده، واكنش نشان داد و پيش‌بيني كرد: شهرري بعد از جدايي از تهران به سرنوشت شهرقدس دچار مي‌شود طوريكه تمام زمين‌هاي زراعي آن به سوله تبديل و عده‌اي ميلياردر مي‌شوند.

مهدي چمران اين بار متفاوت از موضع‌گيري‌هاي قبلي‌اش درباره تصميم يك‌طرفه‌ دولت براي شهرري و به جاي توضيح نرم عملكرد شهرداري‌تهران در اين منطقه، گفت: «مي‌گويند 1000 ميليارد تومان به شهرري بعد از جدايي خواهيم داد. از كجا مي‌آوريد؟ اگر 1000 ميليارد تومان وجود داشت جاده تهران-شمال تاكنون تكميل شده بود.»
چمران تصريح كرد: اصلا دولت بودجه‌ای برای شهرداری‌ها تخصیص می‌دهد؟ شهرداری‌ها از طریق کسب عوارض و مالیات بر درآمد اداره می‌شوند و اگر دولت و استانداری به شهرها در اجرای پروژه‌های عمرانی کمک می‌کنند این پرداخت‌ها به عنوان کمک بوده و دولت و مجلس بودجه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر نمی‌گیرد. کمک رییس‌جمهور یا استاندار در پروژه‌های عمرانی کمک پایدار نیست، یک زمانی هم صحبتش را می‌کنند، اما اعتبارات تخصیص نمی‌باید. بودجه دائم آن چیزی است که شهرداری از عوارض و مالیات بر درآمد شهر عرضه کند.
چمران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه می‌گویند شهرری 600 میلیارد درآمد دارد که آن را می‌گیرید و می‌برید در تهران پل می‌سازید، گفت: چنین چیزی نیست و موضوع کاملا برعکس است.
چمران از درخواست نمايندگان مردم شهر قدس، چهاردانگه و سعيد‌آباد براي الحاق دوباره به تهران خبر داد و گفت: نمايندگان اين شهرها مي‌گويند: نمي‌توانند شهر را با اين درآمد پايين اداره كنند.

 

نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت