تلفن سایت

۶ هشدار فنی درباره جمعیت تهران

تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۹۲

6 هشدار فنی درباره جمعیت تهران

وزير راه‌وشهرسازي سه‌شنبه در جريان نشست‌‌خبري با خبرنگاران، صورت‌جلسه كميته‌فني شوراي عالي شهرسازي‌ومعماري كشور را كه در آن، 6 هشدار درباره تبعات افزايش سقف تراكم‌مسكوني در تهران، داده شده بود در اختيار رسانه‌ها قرار داد.
عباس آخوندي كه طي چند روز گذشته به كرات از مقرراتي كه در قالب طرح تفصيلي جديد تهران توسط شوراي عالي شهرسازي به تصويب رسيد، انتقاد كرده و افزايش تراكم به ميزان يك‌طبقه در پهنه مسكوني پايتخت را مغاير منافع زيست‌محيطي شهر تهران عنوان كرده بود، صورت‌جلسه مورخ 3/2/91 كميته‌فني شوراي عالي را منتشر كرد.
اين نامه به شرح زير است: احتراما اعضای کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن جلب‌نظر ریيس شوراي عالي شهرسازي‌ومعماري به گوشه‌ای از اهم پیامدهای افزایش تراکم در سطح شهر تهران، به این‌وسیله تقاضا می‌نماید با توجه به اهمیت موضوع و جبران‌ناپذیری بخشی از تبعات ناشی از هر گونه تصمیم‌گیری عجولانه، موضوع جهت بررسی کارشناسی بیشتر به این کمیته ارجاع شود.
1-زیرساخت‌های برنامه‌ریزی شده برای شهر تهران بر اساس جمعیت ثابت 2/9 میلیون نفر بوده که هرگونه بارگذاری جمعیتی افزون بر رقم فوق و بدون تجدیدنظر در زیرساخت‌های شهر، غیرکارشناسی بوده و مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه تامین خدمات، ترافیکی، آلودگی هوا، تامین آب و... را تشدید خواهد کرد.
2- شهر تهران در حال حاضر با چالش تامین آب شرب با کیفیت مواجه بوده و پیشنهاد افزایش تراکم بدون توجه به چالش‌های موجود در این بخش، شهر را با مشکلات حادی درگیر خواهد کرد.
3- کلیه سیاست‌های کلان مجلس و دولت در زمینه لزوم تمرکززدایی از شهر تهران با تصویب پیشنهاد مطرح شده مخدوش و به چالش کشیده خواهد شد.
4- پیشنهاد مطروحه عملا با برنامه‌ها و سیاست‌های تشویقی برای مشارکت شهروندان در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده متناقض‌ بوده و فرصت مذکور را برای همیشه از شهر تهران خواهد گرفت.
5-ملاحظات و ضوابط مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به شدت مخدوش می‌شود.
6-فضاهای سبز موجود تهران به عنوان ریه تنفسی کلان‌شهر آلوده شدیدا در معرض تخریب و ساخت‌وساز قرار خواهد گرفت.


نظر بدهید:

نام دریای جنوبی ایران چیست؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت