تلفن سایت

وزارت راه و شهرسازی رتبه اول را کسب کرد

تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۲

وزارت راه و شهرسازی رتبه اول را کسب کرد

وزارت راه‌وشهرسازي در بين دستگاه‌هاي اجرايي، رتبه اول در عملكرد را كسب كرد.
براساس ارزيابي‌هايي كه معاونت توسعه مديريت و سرمايه‌ انساني ریيس‌جمهور درباره عملكرد سال‌هاي 1390 و 1391 دستگاه‌هاي اجرايي انجام داده است، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهاي اجرايي رتبه‌بندي شده‌اند كه در اين رده‌بندي وزارت راه‌وشهرسازي در دو سال پياپي (زمان تصدي علي نيكزاد در دولت دهم) با بيشترين امتياز، در مقام اول قرار گرفته است.
در اين رده‌بندي، براي دستگاه‌هاي اجرايي دو نوع امتياز شامل امتياز شاخص‌هاي عمومي و امتياز شاخص‌هاي اختصاصي در نظر گرفته شده كه سقف هر كدام از اين امتيازها 1000 واحد تعيين شده است.
وزارت راه‌وشهرسازي از مجموع 2000 امتياز، در سال90 امتيازي معادل 1904 و در سال91 نيز امتيازي معادل 1793 را كسب كرده است كه بيشترين امتياز كسب‌شده توسط دستگاه‌هاي اجرايي محسوب مي‌شود. دومين وزارتخانه در اين رتبه‌بندي كه حايز بيشترين امتياز –بعد از وزارت راه‌‌وشهرسازي- شده است، در سال90 امتيازي معادل 1841 و در سال91 امتيازي معادل 1766 را كسب كرده است. در اين رده‌بندي برخي دستگاه‌هاي اجرايي كه در انتهاي جدول قرار دارند از مجموع 2هزار امتياز، حداكثر 500 تا 700 واحد امتياز به دست آورده‌اند.
وزارت راه‌وشهرسازي در سال‌هاي اخير به علت مسووليتي كه در پروژه‌هاي بزرگ عمراني راه و مسكن از جمله مسكن‌مهر، پروژه‌هاي آزادراهي و خطوط‌ريلي داشته، توانسته در مقايسه عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي، بيشترين امتياز را به دست بياورد. ارزش هر كدام از اين پروژه‌هاي بزرگ به‌تنهايي، مقیاس چند هزار ميليارد توماني دارد كه همين حجم ريالي در مقايسه با طرح‌هاي حداكثر چندصد ميليارد توماني در حوزه مسووليت برخي دستگاه‌ها، اكنون وزارت راه‌وشهرسازي را در صدر ارزش‌عملكرد قرار داده است. ارزش ريالي و حجم عمراني پروژه‌هاي اين وزارتخانه از يكسو و تاثير اجتماعي و اقتصادي پروژه‌هاي عمراني وزارت راه‌وشهرسازي از سوي ديگر، در اين امتياز گيري موثر بوده است.


نظر بدهید:

پایتخت ایران چه شهری است؟
telegram
طراحی سایت با طراحی سایت توسط آتی سایت